سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مسجد روستای حسن‌آباد در خرم‌آباد کتابخانه‌دار شد

در دومین روز از بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت انتشارات هاویر، مسجد روستای حسن‌آباد از توابع خرم‌آباد صاحب کتابخانه شد و از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دانش‌آموزان دبستان این روستا 100 جلد کتاب اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، در مراسمی با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، مدیرمسئول انتشارات هاویر و جمعی از اهالی و دانش‌آموزان روستای حسن‌آباد خرم‌آباد، یک قفسه کتاب به همراه 300 عنوان کتاب از طرف انتشارات هاویر به مسجد این روستا اهدا شد.

رضا نیازی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این برنامه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت ایام هفته کتاب گفت: یکی از اهداف مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توزیع عادلانه امکانات و منابع فرهنگی و هنری به ویژه مناطق محروم است.



نیازی افزود: در شهر خرم آباد به مناسبت‌ها و مراسم خاص اقلام فرهنگی و  کتاب از طریق دفاتر تسهیل‌گری به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها توزیع می‌شود. در مناطق روستایی و عشایری نیز فعالیت‌هایی از قبیل اهدای 3000 نسخه کتاب به مناطق روستایی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان و افتتاح کتابخانه روستایی بدرآباد خرم‌آباد در راستای ایجاد عدالت فرهنگی در استان صورت گرفته است.

سهیمه اسدزاده مدیر مسئول انتشارات هاویر در این مراسم گفت: انتشارات هاویر علاوه بر حوزه تخصصی چاپ و نشر کتاب وظیفه خود می‌داند که در کارهای ترویجی حوزه کتاب و کتابخوانی نیز از هیچ کوششی فروگذار نکند.

وی در ادامه افزود: با توجه به علاقه‌مندی اهالی روستای حسن‌آباد به مطالعه و نبود فضای کتابخانه‌ای در این روستا  تصمیم گرفتم در حد مقدور برای ترویج و توسعه کتابخوانی گامی کوچک بردارم.

اسدزاده گفت: سعی کردیم برای کتابخانه مسجد کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف دین، فلسفه، ادبیات، شعر، کودک و نوجوان، قرآن و ادعیه، دفاع مقدس، علوم کاربردی در نظر بگیریم که اهالی روستا با سلایق مختلف مطالعاتی بتوانند از این کتابخانه استفاده داشته باشند. 

در بخش دیگری از این برنامه یکی از اهالی روستا به نمایندگی به بیان دغدغه‌های اهالی در حوزه‌های فرهنگی پرداخت و افزود: ورود نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان به این روستا نشان از دغدغه‌مندی این اداره نسبت به روستاها دارد و خوشحال هستیم که این امکان برای اهالی روستا فراهم شده است و از مسئولین این اداره کل تشکر و قدردارنی کرد.

وی افزود: در این روستا استعدادهای خوبی در زمینه‌های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی وجود دارد و در صورت امکان علاوه بر کتابخوانی زمینه ایجاد برنامه‌های مختلف هنری نیز برای اهالی فراهم شود.

رضا نیازی در پایان این مراسم افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش حمایتی در این زمینه دارد و امیدواریم علاوه بر امکانات اولیه و زیرساختی روستاها،  بتوانیم امکانات فرهنگی مناسب را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در اختیار روستاها قرار دهیم چرا که توسعه‌ی برنامه‌های فرهنگی در توسعه پایدار نواحی روستاها نقش دارد و این کتابخانه نیز بتواند گسترش پیدا کند. 

 

گفتنی است از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به دبستان معاد حسن‌آباد 100 جلد کتاب اهدا شد و دانش‌آموان این دبستان به عضویت باشگاه‌های کتابخوانی درآمدند. در این مراسم دانش‌آموزان پس از دریافت کتاب‌های اهدایی خود به خواندن شعر و قرآن پرداختند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها