دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
این روزها چشم خبرنگاری‌ام افق‌های روشن‌تری از این گردهمایی فرهنگی را می‌بیند

سال‌های گذشته وقتی در سالن کتاب‌های کودک و نوجوان قدم می‌زدم فقط کتاب‌ها را می‌دیدم؛ اما این روزها چشم خبرنگاری‌ام رنگ‌های بیشتر و افق‌های روشن‌تری از این گردهمایی فرهنگی را می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه خداوردی: یکشنبه بارانی، بهار را به پنجمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آورد. یکشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه)، نشست «ترویج کتاب؛ فن یا هنر؟» نقطه آشنایی من با خواهران توکلی، مروجان کتاب کودک شد. پس از مدت‌ها از اینکه مروجانی با نگاه و دغدغه درست می‌دیدم احساس خرسندی می‌کردم و با خود آرزو می‌کردم که ای کاش مروج و معلم کتابخوانی یک شغل استاندارد در کشور من باشد. به عقیده من شغلی که کیفیت آن اثر مستقیم بر کودکان و نوجوانان سرزمینم دارد باید با حساسیت‌های بیشتر، تخصص بالاتر و رویکرد مناسب‌تری از حال حاضر، پیش برود.

پنجمین روز نمایشگاه پر بود از گفت‌وگو با ناشران و دوره کردن آثار پرفروش آن‌ها و ناشران و نویسندگانی که مایل بودند ایبنا را برای دوستی و نزدیک شدن به مخاطبان خود انتخاب کنند. خرسندی دوم من حاصل از این مسیر درستی که در آن قدم گذاشتم و پا نهادم، بود. در پایان روز، دیداری با مصطفی رحماندوست داشتم و در جشن رونمایی آثار جدیدش شرکت کردم و از دیدن گفت‌وگوی او با کودکان و نوجوانان و والدینی که دیروز کودک بودند و امروز به نوستالژی کودکی خود می‌نگریستن، لذت بردم.

سال‌های گذشته وقتی در سالن کتاب‌های کودک و نوجوان قدم می‌زدم فقط کتاب‌ها را می‌دیدم؛ اما این روزها چشم خبرنگاری‌ام رنگ‌های بیشتر و افق‌های روشن‌تری از این گردهمایی فرهنگی را می‌بیند. جلسات قصه‌خوانی، نشست‌های تخصصی سرای اهل قلم، رویدادهای فرهنگی غرفه‌های مختلف، گفت‌وگوهای بیشتر و بهتر با نوجوانان کتابخوان، خلاقیت ناشران برای نزدیک‌تر شدن به بچه‌ها و حضور پدیدآورندگان و هم‌کلام شدن آن‌ها با مخاطبان واقعی کتاب و اتفاقات دیگر فرهنگی، همه و همه به من می‌گویند که اینجا صرفاً فروشگاه کتاب نیست و به قول جلد چهارم از مجموعه فیلسوف کوچک: «بیش از این‌ها باید باشد…».

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط