سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کتاب «فلسفه تاریخ» به چاپ ششم رسید

چاپ ششم کتاب «فلسفه تاریخ» تألیف کریم مجتهدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فلسفه تاریخ» به‌طور مفصل به بحث مهم فلسفه تاریخ پرداخته است. نویسنده معتقد است: فلسفۀ تاریخ به معنای عام کلمه، یعنی تصوری که اقوام مختلف در امکنه و ازمنۀ متفاوت از سرنوشت و از گذر حوادثی که بر آن‌ها رخ می‌داده، داشته‌اند. به این معنا فلسفۀ تاریخ (صرف نظر از این مطلب که اصطلاح را ولتر در قرن هجدهم به کار برده باشد یا نه) هم قدمت دارد و هم عمومیت. به هر ترتیب در هر نقطه‌ای از جهان هم قومی چه از لحاظ اعتقادات دینی خود و چه به نحو دیگر، تصوری در مورد سرنوشت خود داشته‌اند و سرگذشت خود را بر آن اساس می‌فهمیده‌اند.

فلسفۀ تاریخ به معنای اخص کلمه یعنی نظریه‌هایی که بیشتر در عصر جدید - احتمالاً از قرن هفدهم میلادی به بعد – دربارۀ تاریخ مکتوب بیان شده است. به این معنی فلسفۀ تاریخ نه قدمت دارد و نه عمومیت و خاص فرهنگ‌های عصر جدید است. با اینکه در اواخر قرن بیستم و در مرحله‌ای که «پسامدرن» گفته می‌شود، از اهمیت آن به مراتب کاسته شده است.

چاپ ششم این کتاب در ۱۸۸ صفحۀ وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط