شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
جشنواره صنعت چاپ استان لرستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: با رویکرد رقابتی و انتخاب شاخص‌ها، دوازدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان لرستان برگزار می‌شود.

رضا نیازی، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، گفت: با توجه به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از بضاعت‌های فرهنگی استان‌ها و در راستای قدردانی از تلاشگران عرصه صنعت چاپ، دوازدهمین دوره این جشنواره در استان لرستان برگزار می‌شود.

نیازی افزود: همکاران برگزارکننده این دوره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ معاونت فرهنگی، مطبوعات و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه فرهنگی و هنری نوید مهر خرم‌آباد و چاپخانه یاقوت سبز بروجرد می‌باشند. 

وی افزود: هدف از این رویداد تجلیل از فعالان عرصه چاپ، پیشکسوتان و مدیران برتر و فعال در این صنعت بوده که در یک سال اخیر محقق شده است.

 
نیازی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز 11 شهریور که به نام روز صنعت چاپ در تقویم کشور ثبت شده است، امسال مصادف با ایام سوگواری  و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) بود برگزاری این جشنواره به ایام بعد محرم و صفر موکول شد.

در بخش دیگری از این گفتگو حمید گودرزی مهر کارشناس مسئول چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بیان کرد: این جشنواره در روز 20 مهر ماه به میزبانی شهر بروجرد و در چاپخانه یاقوت سبز، که به عنوان یکی از بزرگترین چاپخانه‌های استان فعالیت می‌کند برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان لرستان خوشبخانه جز 5 استان برتر کشور در برگزاری این دوره از جشنواره‌های استانی است.

گودرزی‌مهر افزود: استان لرستان با 90 واحد چاپخانه‌ای و 134 ورق تجهیزات ماشین‌آلاتی جزء برترین چاپخانه‌های غرب و جنوب غرب کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها