شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
انتشار دفتر شعر جدید سیدعلی صالحی

جدیدترین دفتر شعر سیدعلی صالحی با عنوان «خط هفتم کیمیانویس» از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تازه‌ترین دفتر شعر سیدعلی صالحی با عنوان «خط هفتم کیمیانویس» با عنوان فرعی «هنگام عبور از کوچه‌ی مشرف به مرز فروغ» بعد از ۴ سال سکوت، از سوی نشر چشمه منتشر شد.

به گفته سیدعلی صالحی این دفتر دستاوردِ کار و کلمه طی سال‌های ۱۳۹۸-۱۳۹۵ است.

سیدعلی صالحی معتقد است که کلمه در دست شاعر باید به کیمیا تبدیل شود؛ وگرنه نمی‌تواند از آستانه «زمان» عبور کند.

سیدعلی صالحی در گفت‌وگو با ایبنا در توضیح این اثر گفت: این دفتر در ادامه زبان گفتار من است. دست‌آورد این چهار سال دو دفتر شعر است که نشر چشمه نخستین آن را توزیع کرده است و به زودی لینک آن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این دفتر همین امروز در محدوده تهران پخش شده است.

وی ادامه داد: طبق معمول نشر چشمه در نهایت سادگی کار را به سامان رسانده است. از آن راضی‌ام. امیدوارم خبر این دفتر در وسعتی ملی منعکس شود. شرایط سختی است اما نامیدی بر ما حرام است. با تمام قدرت و ایمان...زندگی را آواز می‌دهیم.

این شاعر پیشکسوت در پایان گفت: دفتر دوم قرار بود از سوی نشر تهران منتشر کند؛ اما با مشکل ممیزی روبه‌رو شده است و به احتمال زیاد منتشر نمی‌شود.

سیدعلی صالحی، زاده 1334 در ایذه در استان خوزستان، شاعر و نویسنده معاصر ایرانی است. وی پایه‌گذار جریان موج ناب و شعر گفتار در شعر معاصر ایران است. صالحی از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده در شعر معاصر فارسی است. سال 1353 تا 1354 صالحی همراه چند نفر از شاعران هم‌نسل خود جریان «موج ناب» را در شعر سپید پی‌ریزی می‌کند. منوچهر آتشی و نصرت رحمانی در تهران از این جریان پیشرو حمایت می‌کنند. وی در سال 1356 به عنوان برنده جایزه فروغ فرخزاد در شعر معرفی شد. با این حال او در سال 1357 از گروه «موج ناب» فاصله گرفت.

مجموعه شعر «خط هفتم کیمیانویس» در 172 صفحه و به‌بهای 48 هزار تومان از سوی نشرچشمه منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها