یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
«ستاره سحری» به‌زودی در بازار نشر طلوع می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اشعار برگزیده اولین جشنواره ملی «شعر ستاره سحری» با موضوع سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در کتابی با عنوان «ستاره سحری» چاپ و منتشر خواهد شد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، اظهار کرد: با رای هیات داوران قریب 70 اثر برتر جشنواره ملی شعر «ستاره سحری» برای چاپ در کتابی با عنوان «ستاره سحری» انتخاب شده است که چاپ و منتشر می‌شود.

وی با تجلیل از مقام شهید سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار در قلب مردم ایران زمین جای دارد و هرگز از خاطر مردم شهید پرور و انقلابی پاک نخواهد شد و شهادت این مرد بزرگ درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری و موج تازه‌ای در انقلاب و نظام اسلامی ایجاد کرد.

فلاح برگزاری این جشنواره ملی را اقدامی برای معرفی بیشتر این سردار بزرگ اسلام در قالب شعر بیان کرد و گفت: در این اقدام هنرمندان و شاعران کشور مشارکت فعال و گسترده‌ای داشته‌اند که جای تقدیر و سپاس دارد.

وی با تجلیل از داوران این جشنواره و نیز شاعران شرکت کننده، بیان کرد: تلاش بر این است تا سروده‌ها و دیگر اشعار ارسالی به این جشنواره در سایت و فضای مجازی ارائه شود.

فلاح یادآور شد: برای این جشنواره قریب 700 اثر شعری از شاعران تمامی استان‌های کشور ارسال شده بود که با رای هیات داوران 7 اثر به عنوان آثار برگزیده و 8 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به حضور 388 شاعر در این جشنواره افزود: این شاعران در مجموع 767 اثر به جشنواره شعر ستاره سحری ارسال کردند.

فرشید فلاح تصریح کرد: سمنان با 86 اثر در صدر استان‌های شرکت کننده قرار دارد و استان‌های خراسان رضوی با 69 اثر و چهارمحال و بختیاری با 59 اثر در رده دوم و سوم قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها