سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
بازنشر سه اثر در حوزه جامعه‌شناسی از سوی انتشارات امیرکبیر

بازنشر سه اثر از دکتر کچویان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شده است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه انتشارات امیرکبیر، حسین کچویان، جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که آثار متعددی در زمینه جامعه‌شناسی و غرب‌شناسی تألیف کرده است و از‌این میان چهار اثر او به تازگی در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده‌اند.
 
کتاب نخست «تجددشناسی و غرب‌شناسی» نام دارد که پیشتر در سال 1389 برای نخستین‌بار به چاپ رسید و به غرب‌شناسی تحت تأثیر انقلاب اسلامی، تحول‌این مفهوم و نگرش به آن پس از وقوع انقلاب، تأکید بر تمایز غرب‌شناسی با هر حوزه مطالعاتی دیگر درباره تجدد یا پاسخ به سوال در مورد غرب به عنوان یک تمدن متمایز و خاص پرداخته است.
 
کتاب دوم «نظریه‌های جهانی شدن و دین» نام دارد که به بررسی انتقادی رویکردها و دیدگاه‌های مختلفی می‌پردازد که نظریه‌های جهانی شدن در مواجهه با دین و جنبش‌های دینی پرورانده‌اند.
 
در نهایت کتاب سوم یعنی «نظریه‌های جهانی شدن: پیامد چالش‌های فرهنگ و دین» است که به پایان رسیدن مسئله جهانی‌شدن وتفاوتش با نگرش مهدویت پرداخته است.‌این کار عمدتاً ماهیتی نظری دارد که با رویکرد انتقادی به مشکلات و نقصان‌های نظریه یا نظریه‌های جهانی شدن می‌پردازد.
 
این سه اثر تازه هم‌اینک در فروشگاه‌های سراسر کشور قابل تهیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها