سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
گذر فرهنگ و هنر در باغ ایرانی «منوچهری دامغانی» احداث می‌شود

مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» گفت: طی تفاهمی که با مدیریت امور شهری دامغان به عمل آمد، به‌زودی باغ منوچهری دامغانی تبدیل به گذر فرهنگ و هنر می‌شود و کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری در این فضا ایجاد خواهد شد.

امین عارف‌نیا مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرضه توسعه فضاهای فرهنگی ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و شهرداری دامغان باغ ایرانی منوچهری دامغانی که روزهای پایانی احداث ابنیه آن در حال سپری‌شدن است برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر پیشنهاد شده است.

عارف‌نیا اضافه کرد: طی تفاهمی که با مدیریت امور شهری دامغان به عمل آمد به زودی باغ منوچهری دامغانی تبدیل به گذر فرهنگ و هنر می شود و کسب‌و‌کارهای فرهنگی و هنری در این فضا احداث خواهد شد.

 مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» ضمن بیان اینکه با راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر شاهد حمایت از صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری خواهیم بود، تصریح کرد: دسترسی شهروندان دامغانی به خدمات فرهنگی و هنری توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت، افزود: در چهار شهر کشور گذر فرهنگ و هنر ایجاد شده است که با دو گذر فرهنگ و هنر در دست احداث مجموعه، ۶ گذر و فرهنگ و هنر در کشور خواهیم داشت.

عارف‌نیا اظهار کرد: در گذر فرهنگ و هنر دامغان کسب‌وکارهای فرهنگی همراه با کسب‌وکارهای نوآور و خلاق در کنار یکدیگر در ارائه آثار فرهنگی و هنری و تولیدات فرهنگی شهروندان ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: احداث گذرهای فرهنگ و هنر با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی برای ایجاد کسب و کار متناسب با ظرفیت‌هایی که گذر فرهنگ و هنر خواهد داشت تسهیلات کم‌بهره را اعطا می‌کند.

 مدیرعامل موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» اظهار امیدواری کرد: با تعداد مشاغل فرهنگی و هنری که در این باغ ایرانی می‌تواند تعریف شود شاهد جذب تسهیلات قابل توجه در باغ ایرانی منوچهری دامغانی به منظور توسعه کسب و کارهای فرهنگی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها