شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
نویسنده مینابی «جزیره‌ای زیر آب» را نمایان کرد

رمان «جزیره‌ای زیر آب» نوشته نیلوفر احمدی، نویسنده هرمزگانی به‌همت انتشارات «سمت روشن کلمه» راهی بازار کتاب شد.

مدیر انتشارات «سمت روشن کلمه» با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان، گفت: جنوب، دریا، شرجی و اقلیم خاص آن همواره مورد اقبال نویسندگانی فراوانی بوده تا فضا و شخصیت‌های قصه‌هایشان را در این موقعیت قرار دهند. نویسندگانی که برخی از آنها زاده و زیستشان متفاوت از این سرزمین بوده است؛ اما رمان 200 صفحه‌ای «جزیره‌ای زیر آب» متفاوت از این ماجراست؛ چراکه نویسنده در این رمان بازتابی از تجربه زیسته خود را از اقلیمی که در آن زاده شده و بالیده، روایت کرده است.

یدالله شهرجو درباره ویژگی‌های این رمان توضیح داد: بخشی از ویژگی خاص رمان «جزیره‌ای زیر آب» مربوط به نثری است که نیلوفر احمدی در روایت این داستان از آن بهره برده است؛ نثری که برآمده از گویش مردم جنوب است. تعمدا جنوب را انتخاب کرده است؛ چون جفرافیای این گویش بخش خاصی از جنوب را دربرنمی‌گیرد.

وی ادامه داد: گرچه نویسنده رمان «جزیره‌ای زیر آب» هرمزگانی و مشخصا مینابی است، اما با خلاقیتی در خور تحسین نثری خاص را برای روایت ماجرایش برگزیده است که با رعایت اصول در فارسی معیار، از بخش وسیعی از واژگان مورد استعمال در مناطق جنوب ایران به‌خصوص واژگان مرتبط با دریا سود برده است. قطعاً بهره‌گیری از همین نثر ویژه است که این امکان را برای مولف فراهم کرده تا بتواند شخصیت‌های محوری داستانش مانند «طیفه»، «ناخدا فاروق»، «عامو خلیل» و... را به بهترین شکل ممکن معرفی کند.

یادآوری می‌شود، نیلوفر احمدی، نویسنده و زاده شهر میناب در استان هرمزگان است. او در سال گذشته نخستین اثر خود را به نام «قصه‌های مترو» (مجموعه داستان) راهی بازار کتاب کرده بود. رمان «جزیره‌ای زیر آب» دومین اثر احمدی است که به‌تازگی با ویراستاری مونا اصفهانی و صفحه‌آرایی اعظم حسین‌زاده با شمارگان 500 جلد به‌همت انتشارات «سمت روشن کلمه» در بندرعباس منتشر شده است. طراحی جلد این رمان را صدیقه غلامی بر عهده داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها