یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
آموزش مراقبت‌های بهداشتی به کودکان

مجموعه چهارجلدی «مهارت‌های بهداشت فردی و اجتماعی» نکات بهداشت فردی، اجتماعی و روانی را ساده و سرگرم‌کننده به کودکان آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سلامت موهبتی است که رعایت بهداشت و پیشگیری از بیمار شدن بهترین و موثرترین راه برای حفظ و نگهداری آن است. آموزش به کودکان گامی مهم در ارتقای سلامت فردی و به دنبال آن سلامت اجتماعی است. مجموعه چهارجلدی «مهارت‌های بهداشت فردی و اجتماعی» سعی دارد نکات بهداشت فردی، اجتماعی و روانی را ساده و سرگرم‌کننده به کودکان آموزش دهد.
 
در این مجموعه ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با پرسش‌ها و کنجکاوی‌های کودکانه کمک می‌کنند کودکان به طور غیرمستقیم با عوامل بیماری‌زا و روش‌های پیشگیری و مراقبت آشنا شده تا با سبک زندگی در ایام قرنطینه خانگی بهتر مواجه شوند و برای پیشگیری از هر نوع آزار جنسی، حریم خصوصی خود را بشناسند.
 
«بهداشت من سلامتی من»، «من ویروس فسقلی را می‌شناسم»، «من از کرونا قوی‌ترم» و «به من دست نزن» عنوان‌های این مجموعه چهارجلدی است که به قلم طاهره شاه‌محمدی و تصویرگری ساناز کریمی طاری از سوی بخش کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر (کتاب‌های قاصدک) برای کودکان 5 تا 8 ساله منتشر شده است.
 
در «بهداشت من سلامتی من» کودکان با مراقبت‌های بهداشتی که برای سلامتی‌شان ضروری است، آشنا می‌شوند. در «من ویروس فسقلی را می‌شناسم» بچه‌ها با انواع ویروس‌ها و بیماری‌های واگیردار آشنا می‌شوند. در «من از کرونا قوی‌ترم» نیز کودکان با ویروس کرونا و سبک زندگی در قرنطینه خانگی آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب «من از کرونا قوی‌ترم» می‌خوانیم: «بعضی از انسان‌ها چون بدنشان زیاد مقاوم نیست، در مقابل کرونا در خطر بیشتری هستند... مثل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همه افرادی که سن بالای هفتاد سال دارند یا کسانی که بیماری‌های دیگری مثل سرطان یا دیابت دارند. ممکن است آن‌ها برای ادامه زندگی به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشند! ما باید برای حفظ سلامتی آن‌ها از پخش شدن کرونا جلوگیری کنیم.»
 
بخش کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر (کتاب‌های قاصدک)، مجموعه «مهارت‌های بهداشت فردی و اجتماعی» را با شمارگان دوهزار نسخه منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها