پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براین که رویداد هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است، اظهارداشت: سعی داریم با استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه‌های جدید ارتباطی و بهره‎گیری از توان و ظرفیت‎های دستگاه‎های ارتباطی، کتاب را آسان و ارزان به دست شهروندان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ احمد مسجدجامعی در گفت و گو با ستاد خبری بیست‎وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با ویژگی‌های هفته کتاب امسال، با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا، گفت: این وضعیت با وجود محدودیت‏ هایی که ایجاده کرده اما می‌تواند اتفاق مثبتی نیز برای حوزه کتاب و کتابخوانی محسوب شود. تا پیش از این، شرایط به گونه‎ای بود که ما به کتابفروشی‎ها برای دیدار کتاب می‌رفتیم و حالا کتاب هست که به دیدار ما می‎آید. 
وی افزود: کتاب در هر شرایطی و در هر دوره تاریخی، وجود داشته است و توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و در این زمینه مثال‌ها و نمونه های متعددی وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت‏ های جدید ایجاد شده برای عرضه و توزیع کتاب، اظهارداشت: در حال حاضر این شرایط پیش آمده نیز دوره‎ای است که موضوع کتاب و کتابخوانی متناسب با آن در حال تحول و تغییر است. 
وی ادامه داد: هم‎اکنون با استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه‌های جدیدی ارتباطی که در دسترس عموم قرار دارد، ظرفیت های خوبی برای فروش و عرضه کتاب به وجود آمده است و بر همین مبنا سعی داریم برای فعالیت کتابفروشی‎ها نیز از تسهیلات دستگاه‎های ارتباطی بهره بیشتری برده و شرایطی را فراهم کنیم که به شهروندان نیز خدمات بهتری در این زمینه ارائه کنیم تا کتاب آسان و ارزان به دست مخاطبان برسد.
مسجدجامعی در مورد اهمیت هفته کتاب و نقش آن در ایجاد توجه بیشتر به اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و برنامه‎هایی که در طول این یک هفته اجرا می‎شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است و مورد استقبال مخاطبان قرار می‎گیرد.
وی افزود: به اذعان خود مدیران کتابفروشی‎ها در روز آخر هفته کتاب که به عنوان روز کتاب‎گردی هست، این مکان‏ ها از رونق بسیار خوبی برخودار می‎شوند و به قولی حضور مردم در کتابفروشی‎ها  شبیه  شلوغی‎های شیرینی فروشی‎ها در شب عید می شود. این اتفاق و رویدادها، نشان می‌دهد که ما در زمینه خرید و مطالعه کتاب بسترهای خوبی داریم و کتاب‎های خوبی نیز با موضوع‎های متنوع برای مخاطبان با سلیقه‎های مختلف، وجود دارد و رویداد مهمی همانند هفته کتاب در این زمینه، بسیار تاثیرگذار است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: ناشران و به ویژه کتابفروشان و شبکه توزیع نقش محوری در تقویت تولید، نشر و رونق بازار کتاب دارند و ضروری است برنامه‎ریزی‎ها با هماهنگی و تعامل این فعالان عرصه نشر و توزیع کتاب باشد.
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها