چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
تصویری از جنگ داخلی سوریه و آوارگی مردم جنگ‌زده

نسیم خلیلی در «لباس‌فوتبالی‌های ما در آتش جنگ سوخت» نمایی از جنگ داخلی سوریه و آوارگی مردم جنگ‌زده را برای کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پانزدهمین اثر نسیم خلیلی، که بیشتر در حوزه تاریخ و ادبیات داستانی بزرگسال قلم زده، کتابی در حوزه کودک و نوجوان ا‌ست با عنوان «لباس‌فوتبالی‌های ما در آتش جنگ سوخت».

مضمون اصلی این کتاب، جنگ داخلی سوریه و آوارگی مردم جنگ‌زده است. شخصیت اصلی مجموعه داستان‌های این کتاب، یک کودک چهارساله سوری است کرد اهل کوبانی به‌نام «قارب» است که در اثر جنگ داخلی سوریه همراه خانواده‌اش مجبور به مهاجرت از وطن و دیار خود شده است. قارب در سخنان یا نامه‌هایی خودمانی و کودکانه با فوتبالیست‌های مشهور دنیا از جمله رونالدو، داوید دخیا و نویر، ماجرای زندگی و آوارگی خودش و خانواده‌اش را تعریف می‌کند.

کتاب زبانی ساده و معصومانه دارد و نقاشی‌های کودکانه دو فرزند پنج و یازده ساله نویسنده، تاثیرگذاری پیام‌های نهفته در داستان‌های کتاب را دوچندان کرده است.

پیش از این هم کتابی با همین حال و هوا و با رویکرد ضد جنگ به قلم همین نویسنده و تصویرگری‌های کودکانه کارن کریمی، از سوی نشر شورآفرین تحت عنوان «صدای بمباران را جارو می‌کنم» منتشر شده بود.

«لباس ‌فوتبالی‌های ما در آتش جنگ سوخت» با تصویرگری نیکان و کارن کریمی و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از سوی نشر تیک، در شمارگان ۵۰۰ نسخه با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها