پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
تعطیلی نمایشگاه کتاب لندن و اعتراض ناشران خارجی

مسئولان انگلیسی این تصمیم را در حالی رسانه‌ای کرده‌اند که بسیاری از ناشران به خاطر این تاخیر در اطلاع‌رسانی ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، نمایشگاه کتاب لندن یکی از بزرگترین رویدادهای ادبی در جهان به خاطر ترس از ویروس کرونا امسال برگزار نخواهد شد. مسئولان انگلیسی این تصمیم را در حالی رسانه‌ای کرده‌اند که بسیاری از ناشران به خاطر این تاخیر در اطلاع‌رسانی ناراضی هستند.
 
تخمین زده می‌شد امسال نزدیک به 25هزار ناشر، نویسنده و کارمند انتشارات مختلف در این نمایشگاه شرکت کنند. بسیاری از ناشران از هفته گذشته تدارک سفر به لندن را دیده بودند و به خاطر تاخیر اطلاع‌رسانی مسئولان نمایشگاه متحمل خسارت‌هایی شدند.
 
پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب لندن بسیاری از ناشران بزرگ از جمله پنگوئن، هارپرکالینز و آمازون از شرکت در نمایشگاه انصراف داده بودند. به نظر می‌رسد انصراف این غول‌های صنعت کتاب باعث این تصمیم دقیقه آخری مسئولان لندنی شده باشد.
 
رید ایونت یکی از مسئولان ارشد نمایشگاه کتاب لندن علت تعطیلی نمایشگاه را پیروی از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انگلیس و سرویس‌های درمانی این کشور اعلام کرد. وی گفت: تنها قوانین دولتی باعث شد که ما از برگزاری نمایشگاه انصراف دهیم.
 
مسئولان نمایشگاه پیش از این به ناشران شرکت کننده در نمایشگاه توصیه کرده بودند که از دست دادن با یکدیگر در طول روزهای نمایشگاه جلوگیری کنند. حالا مسئولان از این توصیه هم فراتر رفتند و اقدام به تعطیلی کامل نمایشگاه کردند.
 
گفته می‌شود بسیاری از ناشران خارجی از قبل برای کارمندان خود هتل رزرو کرده بودند که حالا مجبورند بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت کنند. ناشران و خرده‌فروشان خارجی از این تصمیم مسئولان انگلیسی عصبانی هستند.
 
در سایر کشورهای اروپایی مثل فرانسه و ایتالیا نمایشگاه‌های کتاب لغو شده است. گفته می‌شود احتمال تعطیلی نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها