چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
انتشار مجموعه رباعی جدید ایرج زبردست

ایرج زبردست به تازگی دست به انتشار یک مجموعه رباعیات به نام «سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم» زده است که این کتاب از سوی انتشارات مروارید عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه رباعی «سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم» سروده ایرج زبردست به تازگی از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است. این کتاب از 50 رباعی تشکیل شده است.

«در حجم سیاه باورم می‌گردم»، «باد و شب و ردپای سرما و تگرگ»، «آنجاست»، «هر روح، تهی ز جسم شد یکباره»،‌ «هر پنجره بسته»، «از هر طرف هر طرفی»، «در راه»، «یک لحظه نشست»،‌ «سرد است»، «و سنگ»، «در باز شد و قدم قدم پیش آمد» و «اینجا» نام برخی از رباعی‌های این مجموعه است.
 
این کتاب از سه بخش تشکیل شده است که تاریخ سرایش تعدادی از رباعی‌های بخش دوم به 20 سال پیش برمی‌گردد. در این کتاب از طرفی قدم زدن ابلیس را می‌توان دید، از طرفی دیگر بال زدن شطح‌هایی نو را. در مجموع در رباعیات این کتاب حرکت‌های زبانی و مضامین متفاوت و قدم‌های رو به جلو را به‌خوبی می‌توان حس کرد.
 
در نخستین رباعی این کتاب می‌خوانیم:
«در حجم سیاه باورم می‌گردم
همراه من دربدرم می‌گردم
سرگشتگی‌ام چه بر سرم آورده‌ست
سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم»
 
مجموعه رباعی «سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم» سروده ایرج زبردست در 76 صفحه، شمارگان 550 نسخه و به‌بهای 14هزارتومان از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها