سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
توزیع هدفمند بیش از 300 میلیون تومان کتاب در ایلام

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، از توزیع هدفمند بیش از 300 میلیون تومان کتاب از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یونس قیطانی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون سه میلیارد ریال کتاب توزیع شده است و در میان باشگاه‌های کتابخوانی، کتابخانه‌های استان، موسسات مردم نهاد و اشخاص حقیقی و حقوقی توزیع شده است.

به گفته وی این کتاب‌ها به صورت هدفمند بین نهادهای فرهنگی، مراکز علمی و آموزشی، مناطق دور افتاده مرزی، مروجان و تشکل‌های فعال حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی، مدارس، روستاها و کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تبیین کرد: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف از جمله ادبیات و فرهنگ بومی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی چاپ شده‌اند و اولویت ما در این برهه جذب کتاب‌های کودک و نوجوان و تاکید بر کتاب‌های تولیدی و تالیفی بوده است.

قیطانی حمایت پیش از چاپ برای آثار فاخر و ارزشمند که دارای شرایط ویژه از لحاظ پژوهشی بودن، نو بودن، آثار فاخر مرتبط به فرهنگ بومی و محلی را از دیگر حمایت‌های این اداره کل در حوزه نشر عنوان کرد و افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته به زودی میزان قابل توجهی کتاب آموزشی درسی نیز جذب و برای ارائه در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

به گفته وی، این اقدامات با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقاء فرهنگ مطالعه در استان و حمایت از حوزه تولید و نشر کتاب انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها