شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
​«رویای ناتمام (تجربه زیسته دختران در دانشگاه‌های ایران» بررسی می‌شود

کتاب «رویای ناتمام (تجربه زیسته دختران در دانشگاه‌های ایران» به کوشش انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گروه ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ کتاب «رویای ناتمام (تجربه زیسته دختران در دانشگاه‌های ایران» را با سخنرانی خدیجه کشاورز برگزار می‌کند.

این نشست دوشنبه 15 مهر ساعت 16 تا 18 در بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، نبش خیابان کوشا، روبه‌روی ورزشگاه شهید کشوری، ساختمان آرشیو ملی ایران، طبقه چهارم، کتابخانه انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود.

کتاب «رؤیای ناتمام؛ تجربه زیسته دختران در دانشگاه‌های ایران» نوشته خدیجه کشاورز، حاصل پژوهشی کیفی است که طی سال ‌‌تحصیلی 1396-1395، برای فهم مسائل و مشکلات دختران دانشجو در چهار دانشگاه ایران، انجام گرفته است.



کشاورز معتقد است، آنچه توانست روند شکاف جنسیتی موجود در دهه‌های 70 و 80 را به‌نفع زنان تغییر دهد، تلاش دولتمردان برای گسترش آموزش عمومی در تمام کشور در دهه‌های پیشین بود. این امر، فرصت‌های وسیعی را برای آموزش عمومی دختران در دهه‌های 60 و 70 فراهم کرد و نتیجه آن، تقاضای دختران برای دستیابی به آموزش عالی در دهه‌های 70 و 80  بود.
 
همچنین برخی تغییرات جمعیتی در این سال‌ها، محیط را برای پذیرش بیشتر تحصیلات دختران و زنان آماده کرد. کاهش اندازه خانوار، کاهش میزان باروری زنان و بالارفتن سن ازدواج، از جمله عواملی هستند که می‌توان آن‌‌ها را هم علت و هم پیامد گسترش آموزش عالی زنان به‌شمار آورد. ازسوی‌دیگر، گسترش شهرنشینی و هنجارهای مدرن عدالت جنسیتی در میان بخش‌هایی از خانواده‌های ایرانی، مسیر را برای دستیابی زنان به آموزش عالی هموارتر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها