دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
عزم جزم فیروزآباد فارس برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کتاب

ستاد شهر دوستدار کتاب در فیروزآباد فارس با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و مسئولان شهرستان تاریخی و باستانی فیروزآباد، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، هفتمین نشست ستاد شهر دوستدار کتاب فیروزآباد با حضور مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سیدکمال علوی، فرماندار شهرستان فیروزآباد، سلیمان شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد و سایر اعضا ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری فیروزآباد تشکیل شد.

سلیمان شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد شهر دوستدار کتاب فیروزآباد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گزارشی از روند شکل‌گیری ستاد شهر دوستدار کتاب فیروزآباد و برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده در این حوزه ارائه کرد و از عزم راسخ این شهرستان جهت انتخاب در ششمین جشنواره ملی شهر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

شریفی گفت: با تجربه بسیار ارزنده‌ای که در پی انتخاب روستای جایدشت فیروزآباد به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تهران کسب کردیم و با تعامل سازنده و همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های فرهنگی و مسئولین شهرستان و مرکز استان، عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با نامزدی شهر فیروزآباد برای کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران به این هدف بزرگ و ارزشمند دست یابیم؛ هرچند هدف اصلی و غائی ما ارتقاء سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان می‌باشد.

مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستان تاریخی و باستانی فیروزآباد که نهایت کوشش و تلاش خود را در جهت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی بکار گرفته اند، گفت: آخرین فرصت جهت جمع بندی و ارسال مستندات شهرهای نامزدی عنوان پایتخت کتاب به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی شهر دوستدار کتاب در تهران تا دیماه سال جاری است.

امیدبخش افزود: تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار کتاب با شعار ویژه هر شهر و با هدف هماهنگی و پیگیری اهداف و برنامه‌ها، یکی از شاخص‌های مهم جهت تحقق اهداف ستاد شهر دوستدار کتاب است که با پشتیبانی اعضاء حقوقی و حقیقی و سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان تشکیل شود و از طرفی استفاده از تجربیات مجری طرح روستای جایدشت فیروزآباد که منتخب پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هستند، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر را در رسیدن به این هدف بی‌بدیل و بسیار مهم دانست و این دو نهاد را مؤثرترین اعضا در موفقیت یا عدم موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی خواند و گفت: اگر همه دستگاه‌های دولتی نقش خود را به درستی انجام دهند و بخش خصوصی نیز حضور پر رنگی داشته باشند احتمال موفقیت بیشتر خواهد شد.

سیدکمال علوی، فرماندار شهرستان فیروزآباد هم در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دست‌اندرکاران این برنامه فرهنگی گفت: با توجه به شاخص‌های فرهنگی و هنری، دینی، تاریخی و تمدنی، فیروزآباد شایسته تلاش جهت کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است. لذا از تمامی مسئولین و مردم فهیم فیروزآباد خواهش دارم که نهایت کوشش و تلاش خود را در جهت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دستیابی به این هدف بزرگ به‌کار گیرند.

یادآوری می‌شود، در پایان این جلسه احکام اعضای ستاد شهر دوستدار کتاب فیروزآباد که با امضاء فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد تهیه شده بود، به ایشان اهداء شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها