سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
​دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درگذشت

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بامداد ۹ بهمن ۱۳۹۷ بر اثر عارضه قلبی درگذشت. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که خاطرات وی را در دو مجلد منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدنبی حبیبی در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمد. وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از تظاهرات‌ها فعال بوده و علیه رژیم شاهنشاهی فعالیت‌های سیاسی داشته است.

حبیبی استانداری تهران، فارس، خراسان بزرگ را در کارنامه سوابق خود دارد. وی که دارای فوق لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است، از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ به مدت ۴۴ ماه شهردار تهران بود. در دوره شهرداری او، ساخت مترو آغاز شد اما پس از مدتی متوقف شد. وی از ۳۱ مردادماه سال ۱۳۸۳ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بود.

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در نشست مشترک معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و محمد نبی حبیبی که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، ضمن تقدیر از ایشان، روند آماده‌سازی نهایی خاطرات وی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و مقرر شد در دو جلد، در آینده‌ای نزدیک چاپ و منتشر شود. خاطرات محمد نبی حبیبی در 45 جلسه ثبت و ضبط شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها