سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
زنان ناشر باید حضور پررنگ‌تری در اتحادیه داشته باشند

نسرین سیاح‌فر؛ مدیر انتشارات چالش معتقد است نیازهای زنان ناشر جدا از نیازهای صنف نیست اما با توجه به پیشینه اتحادیه، زنان باید حضور پررنگ‌تری در اتحادیه داشته باشند.

نسرین سیاح‌فر؛ نخستین بانوی راه یافته به هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: اولویت کاری ما در هیات مدیره چهاردهم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اجرای برنامه ۱۴ ماده‌ای و پیگیری آن‌ها است؛ برنامه‌هایی که مورد توافق همه منتخبان است.
 
وی افزود: برای تهیه این برنامه از مشکلات و دغدغه‌های صنف نیازسنجی شده و زحمت زیادی از سوی همکاران برای تدوین آن کشیده شده است.
 
سیاح‌فر با بیان اینکه تلاش داریم این برنامه به نحو احسن اجرایی شود، ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که اجرایی شدن آن نیازمند کمک همه صنف و همکاران ما در بخش‌های مختلف اتحادیه است. همه صنف باید درگیر شوند تا بتوانیم با توانمندی و پشتوانه بسیار خوب برنامه‌ها را اجرایی کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال ایبنا مبنی بر برنامه‌هایش برای زنان ناشر نیز پاسخ داد: نیازهای زنان ناشر جدا از نیازهای صنف نیست اما اینکه زنان حضور پررنگ‌تری در اتحادیه داشته باشند؛ قطعا باید چنین اتفاقی بیفتد.
 
سیاح‌فر همچنین درباره طرح پیشنهاد کارگروه زنان ناشر در اتحادیه از سوی برخی از اهالی صنف نیز گفت: من شخصا بحث جنسیتی را قبول ندارم و معتقدم خواسته‌ها و نیازهای زنان ناشر خیلی متفاوت از مردان ناشر نیست. در این میان شاید زنان سختی‌های خاصی را در این حرفه متحمل شوند که می‌توان در کارگروه‌های اتحادیه این موضوع‌ها را مطرح  کرد تا مشکل آن‌ها برطرف شود.

نسرین سیاح‌فر از سال ۱۳۸۲ مجوز نشر خود با عنوان چالش را در حوزه اقتصاد و تحلیل بازارهای مالی دریافت کرده است و در این حوزه کار می‌کند. او از سال ۱۳۸۶ عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شد و از هشت سال پیش در کمیسیون بازرسی اتحادیه فعالیت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها