سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
نوسانات ارز تغییر محسوسی در مصرف کالاهای فرهنگی نداشته است

محمد سلگی درآیین افتتاح نمایشگاه زنجان از آغاز دومین موج پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه نوسانات ارز تغییر محسوسی در مصرف کالاهای فرهنگی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محمد سلگی؛ رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه‌(9 مهر) در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه نوسانات ارز می‌تواند در مصرف کالاهای فرهنگی تاثیر‌گذار باشد، گفت: مردم در اولویت نخست نیازهای اولیه خود را تامین می‌کنند، ولی تاکنون تغییرات محسوسی در زمینه افت مصرف فرهنگی در کشور احساس نشده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری برای عبور از این بحران و بازگشت مردم به کتاب و کتابخوانی ادامه داد: عرصه کتاب و کتابخوانی فعالیت خودش را ادامه می‌دهد، چراکه فرهنگ نیاز اصلی بشر است و تمام شدنی نیست.

سلگی درادامه خاطر نشان کرد: درخاورمیانه در حوزه تولید کتاب جایگاه مناسب و شایسته‌ای را به خود اختصاص داده‌ایم. سال قبل 100 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده که استان تهران سهم بالایی را به خود اختصاص داده است و تلاش می‌شود در استان‌ها نیز به این موضوع توجه شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه کتاب در استان‌ها و همچنین کمک به توسعه و تجهیز کتاب‌فروشی‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در حمایت از توسعه کتابخوانی در کشور است. قطعا کسب و کار کتاب مشکلات خاص خود را دارد و برگشت دیرهنگام هزینه‌ها و سختی کار موجب شده است که وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به ناشران تلاش کند‌.

وی در ادامه  از آغاز دومین موج پیمایش مصرف فرهنگ کالاهای کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال جاری موج چهارم پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان هم عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه به اجرای طرح بررسی الحاق ایران به کنوانسیون «برن» و بحث سواد رسانه‌ای اشاره کرد و بیان کرد: آشنایی بیشتر مردم در این حوزه هم از دیگر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سلگی با یادآوری اینکه مرکز افکارسنجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دو دوره تحقیقات انجام داده است، گفت: اولویت این تحقیقات با مسائل فرهنگی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی از پایان‌نامه‌هایی با این مضامین خواند و گفت: ده‌ها کتاب با این موضوع هم در سال منتشر می‌شود.

نهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان از  9 تا 14 مهر‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های زنجان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها