«بزرگ فکر کنید، بزرگتر عمل کنید» نوشته جفری هایزلت
هایزلت مجری و کارشناس شبکه بلومبرگ سالها تجربه خود از مصاحبه با افراد موفق در حوزه اقتصادی را در این کتاب جمع کرده است. او اعتقاد دارد با خواندن این کتاب میتوان شروع موفقی در حوزه تجارت و اقتصاد داشت. برای شروع کار اقتصادی همیشه موانعی وجود دارد که در مسیر پیشرفت باید با آنها مقابله کرد و از سد راه برداشت. وی در قسمتی از کتاب مینویسد: «خطرناکترین حرکت در کسب و کار اقتصادی آن است که هیچ حرکتی نداشته باشیم.» افراد موفق در کار اقتصادی کسانی هستند که در ابتدا محدودیتهای خود را تعیین کرده و بعد از آن در مسیر موفقیت قدم بردارند.
«چیدن میز» نوشته دنی میر
نویسنده این کتاب سالها تجربه خود در زمینه رستوران و تهیه غذا در شهر نیویورک را به صورت مکتوب درآورده است. هرچند مطالب این کتاب درباره چگونگی موفق شدن در شغل رستوران داری است ولی به طور حتم برای کسب و کارهای دیگر نیز مفید است. وقتی نویسنده از بهترین نوع پذیرایی و میزبانی مشتریها صحبت میکند در حقیقت به ابعاد و جنبههای مختلف مدیریت اقتصادی اشاره میکند. مشتری مداری، کسب بازخورد در شهرهای مختلف و مدیریت کارمندان همگی نکاتی است که میتواند برای هر کسی که بخواهد کسب و کاری را شروع کند، مفید باشد.
«32 راه برای موفقیت در تجارت» نوشته اروین مجیک جانسون
بازیکن سابق تیم بسکتبال لسآنجلسلیکرز به عنوان یک بازیکن بازنشسته شرکت چند میلیارد دلاری به نام (MJE) راه اندازی کرده است. او در این کتاب تجربیات خودش را در کسب و کار تجارت نوشته است. این کتاب از آنرو اهمیت دارد که توسط یک فرد غیرمتخصص در حوزه تجارت نوشته شده است که به صورت تجربی وارد این عرصه شده و راهها و روشهای موفقیت آن را فرا گرفته است. در این کتاب جانسون مراحل عملی ایجاد یک شغل و کسب و کار موفق را با دیگران به اشتراک گذاشته است که از جمله آنها میتوان به یک طرح اولیه اقتصادی، ساخت یک برند معتبر و استخدام کارمندان و کارشناسان مجرب اشاره کرد.
«هنر شروع» نوشته گای کاواساکی
این کتاب که توسط کاواساکی، تاجر و سرمایهگذار ژاپنی مقیم آمریکا نوشته شده به یکی از معتبرترین کتابهای حوزه کسب و کار اقتصادی تبدیل شده است. محتوای کتاب درباره راهنمای تجارت با استفاده از اینترنت و رسانههای اجتماعی در دنیای مجازی است. وی اعتقاد دارد این روزها هر کسی بخواهد در دنیای اقتصاد موفق شود باید به تبلیغات و مشتری مداری در دنیای مجازی تسلط داشته باشد. وی همچنین در کتابش خطاب به خوانندگان و علاقمندان به حوزه اقتصاد مینویسد که اگر میخواهید مدير يک موسسه اقتصادى بزرگ باشید یا کسب و کار پررونقی داشته باشید، باید بدانید که کارآفرین بودن باید در ذهن افراد وجود داشته باشد و نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه کرد.
موسس و رئیس شرکت چندرسانهای و گروه تجاری کوئینتسنس در این کتاب به خوبی به صورت گام به گام روش موفقیت در تجارت را توضیح داده است. او عقیده دارد برای موفقیت اقتصادی باید به استراتژی بازاریابی به دقت نگاه کرد و از آن غافل نبود. در دنیای بازاریابی سرمایهگذاری روی طراحیهای گرافیکی و به طور کلی تبلیغات تاثیر بسزایی در کسب و کار دارد. اگر میخواهید تا 60 روز به یک موفقیت نسبی در شغل خود برسید بهتر است نگاهی به این کتاب بیندازید.
نظر شما