دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
سلیمانی فرزند فرهنگ و هنر بود

ابراهیم حسن‌‌بیگ گفت:محسن نظریه‌پرداز خوبی بود و در زمان غیبت‌اش از ایران هم بار ادبیات این مملکت را به دوش کشید و در حوزه فرهنگ و ارتباطات یک نیروی منحصر‌به‌فرد بود.

ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده و از دوستان محسن سلیمانی درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره محسن سلیمانی، نویسنده، مترجم و رایزن فرهنگی کشورمان گفت: مرگ همسایه ماست. قطعا جای محسن خالی خواهد بود و امید که نسل جوان در پیگیری ادبیاتی که محسن سعی در اشاعه آن داشت، کوشا باشند.

عضو هیئت موسس انجمن قلم ایران درباره فعالیت‌های فرهنگی محسن سلیمانی توضیح داد: ما در حوزه هنری همکار بودیم. سلیمانی داستان کم می‌نوشت اما مترجم توانایی بود. محسن نظریه‌پرداز خوبی داشت و در زمان غیبت‌اش از ایران هم بار ادبیات این مملکت را به دوش کشید. محسن در حوزه فرهنگ و ارتباطات یک نیروی منحصر‌به‌فرد بود. این سازمان کمتر نیروهای فرهنگی نویسنده را توانست به خود جذب کند و محسن از این لحاظ هم نیروی یگانه‌ای به شمار می‌رفت.

حسن‌بیگی درباره فعالیت‌های برون‌مرزی وی عنوان کرد: محسن بنا بر مسئولیتی که داشت، ماموریت خارج از کشور زیاد می‌رفت. او فرزند فرهنگ و هنر بود  و در یک پست مهم فرهنگی در خارج از کشور نیز فعالیت می‌کرد. هم‌سال و هم‌نسل محسن زیاد هستند که می‌توانند به برون‌مرزی شدن فرهنگ ایران کمک کنند.


ابراهیم حسن‌بیگی

نویسنده «صوفی و چراغ جادو» ادامه داد: کاش ایران تنها یک محسن نداشت. تفاوت فعالیت محسن با دیگران این بود که او هم فعالیت‌‌های تعریف‌شده اداری‌اش را خوب انجام می‌داد هم به تحقیقات و پژوهش‌های خودش می‌رسید. محسن به جهانی‌شدن ادبیات ما کمک می‌کرد و از نادر افرادی بود که این کار را به نحو احسن انجام می‌داد.

وی در پایان با یادی از محسن سلیمانی گفت: کاش مرگ محسن تلنگری باشد برای مسئولان فرهنگی بخش برون مرزی کشورمان تا جای خالی او را بتوانند با فردی شایسته چون او پر کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط