جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۹
دانمور: بعد از مرگم داستان‌هایم را چاپ کنید

خانواده «هلن دانمور» به سفارش او در قراردادی با انتشارات «هایچینسون» قرار است داستان‌های کوتاهش را چاپ کنند. نام دانمور که ژوئن امسال از دنیا رفت در میان برندگان جایزه ادبی کاستا قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوکسلر، ساعاتی پیش در میان برندگان جایزه کاستا نام هلن دانمور شاعر و نویسنده انگلیسی اعلام شد. دانمور در ماه ژوئن و در 64 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت. «در میان موج‌ها» نوشته هلن دانمور به عنوان مجموعه شعر منتخب جایزه «کاستا» انتخاب شد.
انتشارات «هاچینسون» ساعاتی پس از اعلامیه هیئت داوران جایزه کاستا گفته است در حال انعقاد قراردادی با خانواده دانمور برای چاپ یک مجموعه داستان کوتاه از این شاعر است که 20 سال پیش نوشته شده است.
این مجموعه داستان‌های کوتاه با عنوان «دختر، تعادل و دیگر ماجراها» نام دارد که توسط خانواده دانمور پس از مرگش جمع‌آوری شده است.
«سلینا واکر» ویراستار کارهای دانمور می‌گوید: «آثار داستانی دانمور چیزی از کارهای منظومش ندارد. این مجموعه داستان کوتاه مضمونی عاشقانه و خانواده محور دارد.»
وی گفت: «به نظرم این اثر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و از این مسئله احساس افتخار می‌کنیم که در حال چاپ آن هستیم.»
«پاتریک» پسر دانمور درباره چاپ این اثر داستانی گفت: «هلن در کنار شعر گفتن همیشه نوشتن داستان کوتاه را دوست داشت ولی تا کنون هیچ کدام از آنها چاپ نشد. او قبل از مرگش به ما سفارش کرده  بود که بعد از مرگم داستان‌هایم را چاپ کنید. مادرم همیشه به مخاطبانش احترام می‌گذاشت و حالا ما از به اشتراک گذاشتن این داستان‌ها با مردم احساس خوشحالی می‌کنیم.»
هلن دانمور در سال 1994 به خاطر رمان «زنور در تاریکی» از انتشارات پنگوئن توانست جایزه مک‌کیتریک را دریافت کند. در سال 1996 نیز جایزه ادبی «اورنج» را به خاطر نوشتن رمان «طلسم زمستان» از همین انتشارات دریافت کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها