شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
​برگزاری مراسم یادبود درویشیان در تهران

با گذشت یک ماه از درگذشت، علی‌اشرف درویشیان، نویسنده مطرح کشورمان، مراسم یادبود نویسنده‌ی «سال‌های ابری» در ساختمان پاسارگاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اطلاع خانواده زنده‌یاد علی‌اشرف درویشیان قرار است که مراسم یادبودی برای این نویسند در روز جمعه (10 آذرماه) در ساختمان پاسارگاد شهرک غرب برگزار شود.

در این مراسم شهناز دارابیان، همسر زنده‌یاد درویشیان، بهرنگ، گلرنگ و گلبرگ درویشیان و اهالی قلم حضور دارند تا یاد و خاطره این نویسنده بزرگ را زنده نگه دارند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 15 و 30 دقیقه روز جمعه (10 آذرماه) به نشانی تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار پاک‌نژاد، بلوار پیام، میدان بهرود، بلوار عابدی، بلوار حق‌شناس، ساختمان پاسارگاد، سالن اجتماعات مراجعه کنند.
 
علی‌اشرف درویشیان، متولد ۳ شهریور ۱۳۲۰ در کرمانشاه، نویسنده ایرانی و پژوهشگر ادبیات عامه بود که برخی از نوشته‌های خود را پیش از انقلاب با نام مستعار «لطیف تلخستانی» منتشر می‌کرد.
 
درویشیان در داستان‌هایش به مردم فرودست می‌پرداخت و بسیاری از داستان‌های او نیز بخش‌هایی از زندگی اجتماعی خودش را به تصویر می‌کشید.
 
او ده‌ها عنوان کتاب در زمینه‌های رمان، مجموعه داستان، کودک و نوجوان و دیگر موضوعات از خود به یادگار گذاشته که از آن‌جمله می‌توانآثار این نویسنده عبارتنداز: بیستون، آبشوران، فصل نان، همراه آهنگ‌های بابام، گل طلا وکلاش قرمز، ابر سیاه هزار چشم، روزنامه دیواری مدرسه ما، رنگینه، کی برمی‌گردی داداش جان، آتش در کتابخانه بچه‌ها، چون و چرا، داستان‌های محبوب من، سلول 18، سی و دو سال مقاومت در زندان‌های شاه، افسانه‌ها و متل‌های کردی، سال‌های ابری، درشتی، مجموعه 20 جلدی فرهنگ افسانه‌های ایرانی با همکاری رضا خندان مهابادی، واژه نامه گویش کرمانشاهی، یادمان صمد (صمد بهرنگی) شب آبستن، از این ولایت، قصه‌های آن سال‌ها و خاطرات صفر خان (صفر قهرمانیان) نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها