سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر فردا افتتاح می‌شود

بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر فردا (3 آبان‌ماه) در حالی آغاز به کار می‌کند که آفریقای جنوبی به عنوان میهمان ویژه این دوره به معرفی ادبیات خود خواهد پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه النهار، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر فردا 25 اکتبر (3 آبان‌ماه) افتتاح شده و تا 5 نوامبر (14 آبان‌ماه)   میزبان کتاب‌دوستان خواهد بود.

علاوه بر آفریقای جنوبی که مهمان ویژه این دوره است فرانسه نیز حضور پررنگی در نمایشگاه خواهد داشت و به ارائه برنامه‌هایی در جهت تقویت روابط فرهنگی، سیاسی و تاریخی دو کشور و گفتگو پیرامون چهره‌های مشهور دنیای کتاب و ادبیات خواهد پرداخت. 

در این رویداد فرهنگی همچنین از دو شخصیت ادبی و اسلامی فقید؛ آسیه جبار، نویسنده الجزایری و مالک شبل، اسلام‌شناس الجزایری تجلیل خواهد شد.

سال گذشته ایران در بیست‌ویکمین دوره این نمایشگاه شرکت کرده و بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه‌هایی از قبیل ایران‌شناسی، هنر،کودک و نوجوان و آموزش زبان فارسی را به نمایش گذاشت. موسی بیدج، شاعر و مترجم مطرح ایرانی نیز سال گذشته در این رویداد شرکت کرد.

 امسال حدود 230 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود.مسئول نمایشگاه اعلام کرده‌اند که 25 انتشاراتی با 97 عنوان کتاب از شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب الجزایر محروم شده‌اند. او گفته است، این کتاب‌ها شامل عناوینی هستند که به تمجید از تروریسم پرداخته و درصدد اشاعه و نشر رادیکالیسم و افراط‌گرایی بوده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها