سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
​رمان «کرکس» به دست نوجوانان رسید

رمان «کرکس» نوشته اِروین کِلَس و والتر باله با ترجمه نارسیس زهره‌نسب عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «کرکس» با ترجمه نارسیس زهره‌نسب از سوی انتشارات هوپا برای نوجوانان منتشر شده است. «کرکس» رمانی ماجراجویانه و حاصل همکاری «والتر باله» با «اروین کلس» نویسنده‌ آثار جنایی است که هیجان و تعقیب و گریز را در داستانی علمی تخیلی در هم می‌آمیزد.
 
در این کتاب، دوستی صمیمانه «لیزا» و «سیمون» با ورود هم‌کلاسی جدیدشان «بن» دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. البته رفتار مرموز بن بی‌ارتباط با مشکلات اخیر کارخانه‌ خودروسازی «کرکس» نیست. نوجوانان با مطالعه این رمان متوجه می‌شوند که آیا بِن در ایجاد این مشکلات دست دارد؟ یا او تنها کسی است که می‌تواند کارخانه را از ورشکستگی نجات دهد؟ همچنین می‌فهمند چرا «اتو میلر» و «فرانک وولف» او را تعقیب می‌کنند و آیا سیمون و لیزا می‌توانند دوست جدیدشان را از خطری که تهدیدش می‌کند، نجات دهند؟
 
در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «در میان محوطه‌ بتونی و پرت کارخانه‌ی خودروسازی کرکس، موتور ماشین شاسی‌بلندی به غرش درآمد.، ماشین از جا کنده شد و به سرعت محوطه را ترک کرد. در آسمان باز شده بود و باران سیل‌آسا می‌بارید،‌ طوری که زمین حسابی خیس و سُر شده بود، اما راننده عنی خیالش نبود. پایش را گذاشته بود روی گاز، توی محوطه‌ بی‌دروپیکر کارخانه می‌تاخت و ناله‌ لاستیک‌های خیس ماشین را که به زمین می‌سایید درآورده بود. وقتی بالاخره ترمز کرد، ناله‌ها به جیغی بلند تبدیل شدند و ماشین از حرکت ایستاد. درهای ماشین از دوطرف باز شد و مأمورهای حفاظت از آن بیرون پریدند. مردی که قدبلندتر بود، یقه‌ی کتش را بالا کشید، اخمی کرد و به آسمان تیره‌ بالای سرش چشم دوخت.»
 
اروین کلس، معلم هنر و نویسنده‌ی بلژیکی است. تاریخ تنها درسی بود که از آن ثمره‌های خوبی می‌گرفت. در دانشگاه سراغ معماری رفت و معلم تاریخ هنر شد. سرگرمی‌اش نوشتن رمان‌های دلهره‌اور و جنایی برای نوجوانان است و طرفداران زیادی دارد.
 
والتر باله کمدین معروف بلژیکی است. شخصیت‌های کاریکاتورگونه‌ی او بسیار محبوب هستند. باله‌دستی هم در نوشتن دارد و چند کتاب درباره‌ کودکان جادوگر نوشته است. «کرکس» را اِروین کِلَس و والتر باله همراه یکدیگر نوشته‌اند. این رمان نامزد دریافت نشان «کتاب برتر» به انتخاب کودکان و نوجوانان بلژیک در سال 2017 شده و قرار است فیلمی از روی آن ساخته شود.
 
نارسیس زهره‌نسب، چند سالی است که از زبان هلندی به فارسی ترجمه می‌کند. او داستان‌های کوتاه هم می‌نویسد و مجموعه‌ای از داستان‌هایش به نام «عبور معطر» در سال 1388 منتشر شده است.
 
انتشارات هوپا، کتاب «کرکس» را در قالب 266 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها