شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
همایش «تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه هابرماس»

همایش «تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه هابرماس» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نشست راویان اندیشه، همایش تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه «هابرماس» با حضور کمال پولادی (نویسنده کتاب)، حسینعلی نوذری، مجید کمالی، محمد میلانی و با اجرای دکتر محمد رجبی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

همایش تقابل فعل و امر سیاسی در اندیشه «هابرماس» با روایت از کتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل» اثر کمال پولادی اجرا می‌شود.

در کتاب «از دولت اقتدار تا دولت عقل»، پیوستگی و سیر تکامل نظریه‌های دولت از توماس هابز (اراده مطلق) تا گئورگ ویلهلم فریدریش هگل(اراده عقلانی) بررسی و ارزیابی می‌شود.

نگارنده بر این باور است، اندیشه سیاسی مدرن در باب وجه عقلانی دولت با تکیه بر عقل بشر و با تکیه بر مبانی نظری در پیکر یک دستگاه فلسفی بزرگ آغاز شد و با منطق درونی خود راهی را پیمود که صرف نظر از پیدایش نظریه‌های متفاوت و گاه متعارض در کلیت خود، به سوی غایتی که همانا پیدا کردن عقلانی‌ترین راه سازماندهی جامعه است، ره سپرده است.

این نشست یکشنبه 12 شهریور ساعت 17 و 30 دقیقه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه، فرهنگ سرای اندیشه مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88765509 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها