سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
آیا نخبگان ایران در طول تاریخ سلاخی شده‌اند؟

علیرضا راهداری در کتاب «بررسی وضعیت نخبگان در دوره قاجار و پهلوی» با ارائه فرضیه سلاخی می‌نویسد: «نخبگان ایران در طول تاریخ سلاخی شده‌اند. «سلاخی» نه تنها به کشتن می‌پردازد بلکه به «نحوه کشتن» نیز می‌پردازد. در حقیقت «سلاخی» کشتنی دردناک است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «بررسی وضعیت نخبگان در دوره قاجار و پهلوی» تالیف علیرضا راهداری با طرح فرضیه سلاخی به این بخش از جامعه ایران پرداخته است.

پشت جلد کتاب در شرح فرضیه سلاخی مولف آمده است: «تاریخ اساسا رقابت نخبگان بر سریر قدرت است. نخبگان بخش مهمی از جوامع انسانی بوده و رشد یا عقب ماندگی یک ملت را باید در تحلیل عملکرد آن جامعه جستجو کرد. مولف این کتاب با بررسی برخی موضوعات تاریخی این فرضیه را مطرح می‌سازد که نخبگان ایران در طول تاریخ سلاخی شده‌اند. «سلاخی» نه تنها به کشتن می‌پردازد بلکه به «نحوه کشتن» نیز می‌پردازد. در حقیقت «سلاخی» کشتنی دردناک است. مولف پس از تجزیه و تحلیل فراوان تاریخی علل گوناگونی را برای سلاخی نخبگان ذکر می‌کند.»

کتاب «بررسی وضعیت نخبگان در دوره قاجار و پهلوی» از علیرضا راهداری، در 572 صفحه رقعی(شومیز) شمارگان یکهزار نسخه و به قیمت 55 هزار تومان از سوی ناشرمولف به چاپ رسیده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها