چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
دیدار و گفت‌وگو با ابوالفضل خطیبی

نشست دیدار و گفت‌وگو با دکتر ابوالفضل خطیبی در کانون زبان فارسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به‌مناسبت انتشار کتاب «شبرنگ نامه» (داستان شبرنگ پسر دیو سپید و رستم) به کوشش دکتر ابوالفضل خطیبی و گابریله وان دن برگ از سوی انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، جلسه رونمایی، دیدار و گفت‌وگوی با ابوالفضل خطیبی از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه (چهارم خردادماه) در کانون زبان فارسی برگزار می‌شود.
 
این نشست با حضور استاد ژاله آموزگار برگزار خواهد شد. «شبرنگ نامه» یکی از منظومه‎های پهلوانی پیرو شاهنامه است که از اهمیت خاصی برخوردار است. شبرنگ پسر دیو سپید است که به کین‌خواهی پدرش که به دست رستم کشته شده بود برمی‎خیزد و بین او و دیوان مازندران از یک سو و پهلوانان ایرانی به ویژه رستم و فرامرز و گیو و بیژن از سوی دیگر جنگ‌های بسیاری در می‌گیرد.
 
خطیبی در زمینه شاهنامه ‌و ادبیات حماسی آثار دیگری تالیف و ترجمه کرده است. «تقدیرباوری در حماسه‌های فارسی» (ترجمه)، «آیا فردوسی محمود غزنوی را هجو گفت؟»، همکاری با دکتر جلال خالقی مطلق در تصحیح جلد هفتم شاهنامه و نگارش یادداشت‌های آن برخی از فعالیت‌های اوست.
 
در بخشی دیگر از این نشست، پریسا سیمین‌مهر  شاهنامه‌خوانی خواهد داشت. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به محل کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) به نشانی خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲ مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها