سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
«اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران» برگزار شد/ قدردانی از استادان مولف ارتباطات و روابط عمومی

«اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران» برگزار شد. در این مراسم از حسین افخمی، استاد مولف علوم ارتباطات و روابط عمومی محسن امینی، استاد و پیشکسوت روابط عمومی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران» به همت موسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی، دوشنبه 15 شهریور در مرکز همایش‌های بین‌المللی المپیک برگزار شد.

مهدی باقریان در این مراسم طی سخنانی گفت: جایگاه روابط عمومی به سه عامل کلیدی بستگی دارد اول اینکه روابط عمومی در چه سیستمی فعالیت می‌کند و موضوع دوم نگرش مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به روابط عمومی چگونه است و عامل سوم به مهارت‌های متخصصان روابط عمومی ارتباط دارد.
 
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: در ایران روابط عمومی به صنعت تبلیغات روسای سازمان‌ها و شرکت‌ها تبدیل شده و این موضوع هنرهشتم را از جایگاه واقعی خود دور ساخته و متاسفانه روابط عمومی به معنای هر آن چیزی است که مدیران اجرایی مایل هستند معنا کنند.
 
مدیرعامل موسسه کارگزار روابط عمومی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد دیگر کافی نیست فقط سوال شود که چگونه می‌توانیم سازمان را به مردم معرفی کنیم بی آن که به جایگاه و ارزش روابط عمومی و کارشناسان آن توجه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، مهدی شیخ با اشاره به بروز و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی و رسانه‌ای به‌ویژه فضای مجازی گفت: روابط عمومی‌ها باید خود را با شرایط امروز وفق داده و از حالت سنتی خارج و از این طریق از انزوا بیرون بیایند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی روابط عمومی‌ها در برخی سازمان‌ها جایگاه ویژه‌ای ندارند و فقط از آنها به عنوان سخنگو، تبلیغاتی و برگزارکننده مراسم استفاده می‌شود.
 
حسین افخمی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره ارزیابی و شناخت جایگاه و نقش روابط عمومی در مجامع و محیط‌های بین‌المللی سخنرانی و بر لزوم حضور روابط عمومی‌ها در عرصه‌های بین‌المللی برای ارایه تصویر و انگاره درست و مناسب از کشور تاکید کرد.

سید شهاب‌الدین سید محسنی در اولین همایش رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌های روابط عمومی بازتعریف این حرفه را موجب رسیدن آن به جایگاه واقعی دانست.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: روابط عمومی علیرغم قدمت 65 ساله، همچنان از لحاظ مفهومی، اهمیت، جایگاه و کارکردهای حرفه‌ای و تخصصی با آسیب‌ها و چالش‌ها و مشکلات جدی مواجه است.

داوود نعمتی انارکی، مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در خصوص فرصت‌های ارتباطی گفت: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتباطی موجود می‌تواند یک سازمان را در یک تعامل مقتدرانه با جامعه قرار دهد. هر سازمان به‌دلیل ماهیت‌های وجودی خود ماموریت‌هایی برای خود تعریف کرده و اگر از این فرصت‌ها استفاده کنند از کمترین چالش برخوردار خواهند بود. 
 
اسماعیل قدیمی در ادامه درباره جایگاه و کارکردهای مدیریت در روابط عمومی گفت: سازمان‌های جدید پیچیده‌ترین سیستم‌ها و موجودیت‌های جهان هستی را تشکیل می‌دهند. اکثر اندیشمندان غربی بخش مدیریت را در توسعه همه جانبه جامعه کلیدی و بنیادی می‌دانند.
 
 سعید رضا عاملی درباره چالش‌های اصلی روابط عمومی در فضای مجازی تصریح کرد: امروز روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود نیستند و بیشتر آنها به‌صورت سنتی و با شیوه‌های گذشته فعالیت می‌کنند. روابط عمومی هوشمند است که به شکل اتوماتیک پیام را یکپارچه از سازمان به مخاطبان مخابره و منتقل کند.  

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه سخنانش تاکید کرد: باید از روابط عمومی مرکز به روابط عمومی غیر مرکزی و شبکه‌ای، از روابط عمومی با بهره کم به روابط عمومی با بهره‌وری متراکم هوشمند، از روابط عمومی محدود به روابط عمومی توسعه‌ای و پایدار و در نهایت از روابط عمومی سنتی و محلی به سمت روابط عمومی بین‌المللی و جهانی حرکت کنیم.

در پایان این مراسم با حضور مهدی باقریان، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی و شماری از پیشکسوتان روابط عمومی از حسین افخمی، استاد مولف علوم ارتباطات و روابط عمومی، محسن امینی، استاد و پیشکسوت روابط عمومی، فرشاد فخیمی، مدیر روابط عمومی بانک شهر و علی عیدانی، مدیر روابط عمومی بنادر آبادان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها