چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
اهدای کتاب از طرف مردم به کودکان مناطق محروم در قالب طرح «کتاب مهربانی»

فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده از آغاز طرح «کتاب مهربانی» در کتابفروشی این انتشارات خبر داد و گفت: عنوان فشرده این طرح «یکی بخر، یکی هدیه کن» است که از روز سه‌شنبه (19 مردادماه 1395، همزمان با دهه کرامت اجرای آن آغاز شده است.

فرهاد تیمورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره اجرای طرح «کتاب مهربانی» اظهار کرد: عنوان فشرده این طرح «یکی بخر، یکی هدیه کن» است که از روز سه‌شنبه (19 مرداد 1395) همزمان با دهه کرامت آن‌را در کتابفروشی تیمورزاده اجرا کرده‌ایم.
 
مدیر انتشارات تیمورزاده در توضیح این طرح گفت: در قالب این طرح، مخاطبان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی تیمورزاده، کتاب‌های موردنظرشان در حوزه کودک و نوجوان را انتخاب و خریداری کنند و کتابفروشی ما به ازای خرید هر عنوان کتاب، یک نسخه دیگر از آن‌را به‌صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا به دلخواه خودش دست‌نوشته‌ای در آن بنویسد و با مُهری که در اختیارش گذاشته می‌شود، آن‌را مُهر کرده و به بچه‌های مناطق محروم یا کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هدیه دهد. بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها، آن‌ها را از سوی مخاطبان به این کودکان اهدا می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: شعارهای زیادی در سطح کشور تحت عناوینی مانند «یکی بخر دوتا ببر» وجود دارد، اما می‌خواهیم با اجرای این طرح عواطف و احساسات مردم را تحریک کرده و توجهات را به سوی کودکان مناطق محروم جلب کنیم و به آن‌ها یادآوری کنیم که در زمان خرید کتاب برای کودکانشان به فکر بچه‌های مناطق محروم و بی‌بضاعت هم باشند.
 
تیمورزاده یادآور شد: البته ما در سال‌های گذشته هم تجربه اهدای کتاب به کودکان مناطق محروم و کمیته امداد امام خمینی(ره) را داشته‌ایم. به‌عنوان مثال در سال 1390 حدود هشت هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا کردیم که بازخورد بسیار خوبی داشت و آن بچه‌ها با دادن نامه‌هایی احساسات و اشتیاقشان را از دریافت این آثار بیان کرده بودند که بسیار تامل‌برانگیز و خوشحال‌کننده بود.

اهمیت ترویج مطالعه در سنین کودکی
این ناشر، در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در سنین کودکی اظهار کرد: آمار مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و باید به فکر راهکارهایی برای افزایش این آمار باشیم. یکی از موثرترین راهکارها ترویج کتابخوانی از سنین کودکی است، زیرا اگر کودکان به مطالعه عادت کنند، در بزرگسالی هم آن‌را ادامه می‌دهند.
 
تیمورزاده درباره سایر راهکارهای موثر در این زمینه افزود: از دیگر راهکارها اجرای طرح‌هایی مانند «طرح عیدانه کتاب» و «طرح تابستانه کتاب» است که به واسطه آن‌ها کتاب با شرایط ویژه‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند آثار موردنظرشان را با تخفیف خریداری کنند. طرح «مهربانی کتاب» هم در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب و توزیع آن در بین بچه‌های بی‌بضاعت مناطق محروم اجرا می‌شود.


 
طرح «مهربانی کتاب» از سه‌شنبه 19 مردادماه 1395 در کتابفروشی تیمورزاده آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح به بلوار کشاورز، ابتدای خیابان 16 آذر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها