دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
«آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی» در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی رونمایی می‌شود

حسن امیری‌آرا، مشاور رئیس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی» نوشته علی‌اکبر دارابی در روز دوشنبه 30 فروردین خبر داد.

حسن امیری‌آرا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برگزاری 356 نشست در اندیشگاه فرهنگی در سال گذشته، درباره برنامه‌های پیش روی این مکان فرهنگی عنوان کرد: رونمایی از کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی» نوشته علی‌اکبر دارابی از جمله برنامه‌های هفته آینده اندیشگاه است که در روز دوشنبه 30 فروردین برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی افزود: در این نشست که با حضور جمعی از پژوهشگران انقلاب اسلامی و علاقه‌مندان برگزار می‌شود، علی‌اکبر دارابی مؤلف کتاب و عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما سخنرانی خواهند کرد.

در کتاب «آینده پژوهی انقلاب اسلامی» مسائل عمده جهانی از رهگذر تاثیرات متقابل بر جامعه ایران بررسی شده‌اند. در کنار مسائل عمده و اصلی جامعه ایران، در این کتاب ضمن تبیین نقاط قوت و دستاوردها با هدف برطرف کردن نواقص و اشکالات به آسیب‌شناسی مسائل ایران در حوزه‌های فرهنگی _ اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای پرداخته شده است.

این کتاب چهاردهمین عنوان از مجموعه «انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی» انتشارات امیرکبیر است که به تازگی به چاپ رسیده است. این کتاب ۷ فصل دارد که عناوینشان به ترتیب عبارت است از: «کلیاتی در باب آینده نگری و آینده پژوهی»، «آینده پژوهی در جهان‌بینی اسلام و انقلاب اسلامی»، «آینده پژوهی جهان فرارو»، «انقلاب اسلامی؛ پیدایش، دستاوردها و چالش‌ها»، «انقلاب اسلامی و آینده تحولات رسانه‌ای»، «فرهنگ و جامعه» و «حوزه سیاست».

علی‌اکبر دارابی نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه است که تا به حال ۱۸ اثر در حوزه‌های جامعه‌شناسی سیاسی، ارتباطات و رسانه، انقلاب اسلامی و تاریخ ایران به چاپ رسانده است. «جریان‌شناسی سیاسی در ایران»، «رفتار انتخاباتی _ الگوها و نظریه‌ها»، «درآمدی بر جامعه‌شناسی ارتباطات»، «فرهنگ و رسانه» و «جامعه‌شناسی انتخاب یازدهم» از جمله کتاب‌هایی هستند که از این نویسنده به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها