چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
اسکان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران در زائرسراهای حرم امام خمینی (ره)

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از فراهم کردن مقدمات اسکان دانشجویان و بازیدکنندگان شهرستانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در زائرسراهای حرم امام خمینی (ره) خبر داد.

مجتبی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تأکید بر این نکته که تمامی دست‌اندرکاران مجموعه شهر آفتاب می‌کوشند این مجموعه را در بیست و پنجم فروردین‌ماه به مسئولان برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل دهند، اظهار کرد: خوشبختانه بخش عظیمی از فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی شهر آفتاب به منظور میزبانی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به خوبی پیش رفته‌ و بخشی دیگر در حال پیشرفت است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مسیرهای دسترسی به شهر آفتاب نیز در تاریخ نامبرده آماده خواهند شد؟» گفت: تا بیست و پنجم فروردین‌ماه 95 درصد کارها انجام می‌شوند. البته ممکن است برخی کارهای جزئی باقی بمانند که با توجه به این‌که نمایشگاه کتاب تهران چهاردهم اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد، بدون تردید در این فاصله زمانی، جزئیات نیز تکمیل می‌شوند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: در بخش خدمات شهری، اکنون سرویس‌های بهداشتی، صندلی‌ها، پرچم‌ها و چیزی نزدیک به 5 هزار متر فضا، چادر آماده شده‌اند. همچنین اکنون در مجموعه شهر آفتاب مکانی به منظور استقرار ایستگاه آتش‌نشانی به صورت دائمی در حال آماده‌سازی است.
 
عبداللهی عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز، آقای تشکری طرح‌ ویژه‌ای برای دسترسی آسان و سریع بازدیدکنندگان به نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرده‌اند. حوزه فنی و عمرانی نیز در بحث مسیر ترددها انصافاً اقدام‌های خوبی در دست گرفته است؛ به طور مثال، بعد از عوارضی تهران ـ قم یک شبدری در حال احداث است تا دسترسی بازدیدکنندگان از پشت نمایشگاه کتاب تهران نیز فراهم شود. همچنین در پیچی که در اتوبان شهید عسگری وجود دارد، رمپ و لوپ در دست احداث است تا از این طریق نیز دسترسی به نمایشگاه فراهم شود.
 
وی افزود: در بحث مربوط به امکانات رفاهی، پذیرایی و محل استراحت نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است که به احتمال خیلی زیاد در همان تاریخ بیست و پنجم فروردین‌ماه آماده عرضه خواهند بود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت‌های زائرسراهای حرم امام خمینی (ره) برای اسکان بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و توضیح داد: در این راستا با مدیریت حرم امام خمینی (ره) هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. می‌کوشیم دانشجویان و بازدیدکنندگان استانی و شهرستانی نمایشگاه کتاب تهران را در طول برپایی این رویداد عظیم فرهنگی در این مکان‌ها اسکان دهیم.
 
عبداللهی با اشاره به سایر خدمات بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: خوشبختانه شهرداری تهران در مبحث فضای سبز مجموعه شهر آفتاب به خوبی ورود پیدا کرده است و بخش عظیمی از فضای سبز افزون بر فضای سبز موجود، به مجموعه شهر آفتاب اضافه کرده است.
 
وی از استقرار حدود 60 دستگاه شاتل 14 نفره برای حمل و نقل بازدیدکنندگان در محوطه داخلی شهر آفتاب خبر داد و اظهار کرد: این شاتل‌ها با توجه به جانمایی‌هایی که صورت گرفته است، تردد داخل نمایشگاه را مدیریت و خدمات‌رسانی خواهند کرد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: مجموعه شهر آفتاب از نظر دربرداشتن سرویس‌های بهداشتی لازم، بدون نقص است اما با این وجود، در طول برپایی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چیزی حدود 60 سرویس‌ بهداشتی دیگر نیز تعبیه شده است.
 
بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها