دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
«کتاب هفته خبر» با پرونده‌ای برای فرهاد آئیش منتشر شد/ خاطره اولین برخورد با نصیریان و انتظامی در سنگلج

نودوپنجمین شماره «کتاب هفته خبر» به سردبیری محمد ولی‌زاده با پرونده‌ای ویژه فرهاد آئیش منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجله «کتاب هفته خبر» در جدیدترین شماره خود در پرونده‌ای ویژه درباره فرهاد آئیش، ضمن گفت‌وگو با این هنرمند عرصه هنرهای نمایشی، نظرات برخی چهره‌های فرهنگی هنری را درباره او منعکس کرده است. آثاری از رضا آشفته، نائیریکا امینی، سحر سلطانی، مائده طهماسبی، بهزاد عشقی، محمدرضا رستمی، محمدرضا نوروزیان، حمیدرضا نعیمی، محسن خیمه‌دوز، هومن نجفیان، رامین ناصرنصیر، مهدی آشنا، منوچهر شجاع، امیرحسین خوشحال و محمدصالح رزم حسینی در قالب گفت‌وگو، یادداشت، تحلیل، شعر و کاریکاتور این پرونده را تشکیل می‌دهند.
 
نودوپنجمین شماره «کتاب هفته خبر» با مجموعه یادداشت‌هایی از جواد طوسی، سجاد پورقناد، مسعود عرفانیان، امیر صدری، مصطفی فخرایی، علیرضا پنجه‌ای، محمدرضا رستمی، ضیاءالدین خالقی، محمود معتقدی و سیروس رومی به مناسبت‌هایی چون درگذشت پرویز فنی‌زاده، غلامحسین بنان  و همچنین سالروز تولد امیرحسین آریان‌پور، محمدرضا نعمتی‌زاده، نصرت رحمانی، عمران صلاحی، مرتضی حنانه، فرخ تمیمی و ابوالقاسم فقیری و همچنین سالگرد دریافت اولین اسکار سینمای ایران همراه است. این نشریه همچنین پس از پرونده آئیش، در بخشی جداگانه مطالبی از حسن میرعابدینی، منصور ضابطیان، شاپور جورکش و گلرخسار صفی‌آوا ارائه کرده است.
 
در بخشی از گفت‌وگوی این نشریه با فرهاد آئیش می‌خوانیم: «...من اصلا تئاتر ایرانی ندیده بودم. به عنوان مثال من عاشق آقای نصیریان بودم و یک بار به تئاتر سنگلج رفتم که آقای نصیریان و آقای انتظامی را ببینم و زمانی که از در آمدند، آقای نصیریان بسیار مرا تحویل گرفتند، اما آقای انتظامی خیر. پس از آن همیشه آرزویم کار کردن با آقای نصیریان بود و اصلا یک نمایش را برای او نوشتم. ولی خب، نصیریان را از طریق فیلم «آقای هالو» می‌شناختم و نه از طریق تئاتر، اما متوجه شده بودم که یک تئاتر هست به نام تئاتر سنگلج که در آنجا آقای نصیریان هست و من به آنجا رفتم ولی حتی به تماشای نمایش نرفتم و بیرون در ایستادم...»
 
نودو پنجمین شماره مجله «کتاب هفته خبر» در 134 صفحه به قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها