شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
علی شکوه‌فر دو کتاب در حوزه مهندسی منتشر می‌کند/ کتاب‌هایی با محوریت مواد نانو ساختار

علی‌شکوه‌فر، استاد نمونه کشوری در حوزه مهندسی مواد در سال 2011 از انتشار کتاب دو جلدی «علم و مهندسی مواد پیشرفته» با محوریت مواد نانو ساختار و مواد پیشرفته، از سوی دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر خبر داد.

پروفسور علی شکوه‌فر، استاد نمونه کشوری در حوزه مهندسی مواد در سال 2011 و استاد دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین کتاب خود اظهار کرد: تالیف کتاب دوجلدی «علم و مهندسی مواد پیشرفته(مواد نانو ساختار)» و همچنین کتاب «علم و مهندسی مواد پیشرفته (مواد هوشمند)» آخرین آثار من است. جلد نخست این کتاب هفته گذشته به بازار کتاب عرضه شد و دومین جلد آن نیز به‌زودی از سوی دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیر منتشر می‌شود.
         
وی با اشاره به محتوای کتاب «علم و مهندسی مواد پیشرفته(مواد نانو ساختار)» افزود: نخستین جلد این کتاب شامل شرح مباحثی مانند «مبانی مواد نانو ساختار»، «خواص مواد نانو ساختار» و «سنتز مواد نانو ساختار» است. در مجموع در جلد نخست مواد نانو ساختار از جنبه‌های مختلف ارزیابی شده است.
 
نویسنده کتاب «آلیاژ‌های سبک و فوق مستحکم» درباره موضوعات جلد دوم کتاب ادامه داد: دومین جلد کتاب به مواد هوشمند در مهندسی مواد اختصاص دارد. «معرفی مواد هوشمند»،‌ «سیالات مگنتورئولوژیک»،‌ «سیالات الکترورئولوژیک»، «فروسیالات»، «کریستال‌های مایع»، «سطوح خود تمیز‌کننده» و «نانو چسب‌های هوشمند» در دومین جلد بررسی شده‌اند.
 
شکوه‌فر با اشاره به تالیف کتاب دو جلدی «علم و مهندسی مواد پیشرفته (مواد نانو ساختار)» و «علم و مهندسی مواد پیشرفته (مواد هوشمند)» براساس مبانی پژوهشی گفت: برای تالیف دومین جلد کتاب زمان زیادی صرف شده و نتایج پژوهش‌های چند سال گذشته نیز در این اثر انعکاس پیدا کرده است. این کتاب دو جلدی با همکاری یکی از دانشجویانم در طول سه سال به پایان رسید.
 
نویسنده کتاب «مقدمه‌ای بر نانو‌تکنولوژی» اظهار کرد: کتاب دو جلدی «علم و مهندسی مواد پیشرفته (مواد نانو ساختار)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 712 صفحه از سوی دانشگاه خواجه‌نصیر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها