جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
سیزدهمین دوره نمایشگاه «یاد یار مهربان» مصرف‌محور است/ حضور هزار دختر و  پسر در اردوی جشنواره

سیدمجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر با بیان این‌که سیزدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان به شیوه‌ای جدید برگزار خواهد شد، گفت: این دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان که 28 دی‌ماه در برج میلاد افتتاح می‌شود، کاملاً مصرف‌محور است.

سید مجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: دوره جدید نمایشگاه یاد یار مهربان، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه (دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و هشتم) را شامل می‌شود.  این نمایشگاه که امسال در قالب جشنواره برگزار خواهد شد، 28 دی‌ماه با حضور دو هزار معلم و مدیر مدرسه در برج میلاد افتتاح می‌شود.
 
وی با بیان این‌که این دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان، مصرف‌محور برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمام دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و هشتم در این جشنواره حضور می‌یابند و کتاب‌های مورد نیاز و مورد علاقه خود را با بودجه‌ای که شهرداری تهران تا سقف 20 هزار تومان برای هر دانش‌آموز در اختیار مدارس قرار خواهد داد، انتخاب و خریداری می‌کنند. سپس دانش‌آموزان این کتاب‌ها را زیر نظر معلمان خود مطالعه و در نهایت در مسابقه شرکت می‌کنند.
 
مدیرعامل مؤسسه نشر شهر با بیان این‌که شهرداری تهران برای خرید کتاب دانش‌آموزان از نمایشگاه یاد یار مهربان حدود 3 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته است، بیان کرد: امتیازبندی دانش‌آموزان در این مسابقه بر اساس 20 آیتم مشخص شده مانند تهیه کاغذ دیواری از کتاب، نمایش تئاتر از کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب، اهدای کتاب به کتابخانه، انتقال کتاب به فرد یا مکان دیگر صورت می‌گیرد.
 
حسینی توضیح داد: اردیبهشت‌ماه، جمع‌بندی امتیازات صورت می‌گیرد و در نهایت شهردار تهران با 10 نفر نخست، ملاقات حضوری دارد و در این ملاقات جوایز ارزنده خود را اهدا می‌کند. در این دیدار، دانش‌آموزان نظرات و پیشنهادهای خود را با محوریت کتاب و کتابخوانی مطرح می‌کنند. همچنین از بین 100 نفر بعدی، هر 10 نفر با یکی از معاونان شهرداری تهران ملاقات خواهند کرد و جوایزی را دریافت می‌کنند. بقیه شرکت‌کنندگان نیز تا سقف 100 هزار تومان از برخی خدمات سازمان شهرداری تهران به صورت رایگان و جوایز وزارت آموزش و پرورش بهره‌مند خواهند شد.
 
وی با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان در نهایت، 10 هزار برگزیده در سطح تهران خواهیم داشت، عنوان کرد: در بخش پایانی این جشنواره که در تیرماه برگزار خواهد شد، 500 دختر برگزیده و 500 پسر برگزیده در اردوی کتاب «یاد یار مهربان» شرکت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها