پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
طهمورث: آخر هفته را با «شاهنامه، شاه نامه‌ها» سر کنید/ لزوم مطالعه متون تاریخی توسط نسل جوان

سیاوش طهمورث از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «شاهنامه، شاه نامه‌ها» نوشته مرحوم رحیم رضازاده ملک را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب شامل هشت مقاله درباره شاهنامه و فردوسی است که هر یک به طریقی سعی می‌کنند گوشه‌ای از شاهنامه یا زندگی فردوسی را برای مخاطب روشن کنند.

سیاوش طهمورث در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان توضیح داد: «شاهنامه، شاه‌نامه‌ها» که به قلم زنده یاد رحیم رضازاده ملک منتشر شده، شامل هشت مقاله درباره شاهنامه و فردوسی است که نویسنده با نگاهی انتقادی در هر یک از این مقالات، سعی می‌کنند گوشه‌ای از شاهنامه یا زندگی فردوسی را برای مخاطب روشن کنند.

این بازیگر پیشکسوت افزود: مرحوم رحیم رضازاده ملک از پژوهشگران دلسوز فرهنگ ایرانی و زبان فارسی بود که آثار متعددی در زمینه‌های ادبی، اجتماعی، تاریخی دارد. «شاهنامه، شاه نامه‌ها» دستاورد خوانش چندین و چند باره این پژوهشگر از شاهنامه فردوسی است که از یادداشت‌های پراکنده او حین مطالعه، به شیوه‌ای روان و همه فهم تهیه شده است.

طهمورث درباره لزوم مطالعه آثار تاریخی و هویتی کشورمان توسط نسل جوان گفت: زمانی که ماهیت تاریخی خود را بشناسیم، می‌توانیم بر مبنای آن هر چیز دیگری را مطالعه کنیم و پایه‌های دانش خودمان را در حوزه‌های دیگر تقویت کنیم. این موضوع، نیاز مطالعاتی نسل جوان ماست و درست به همین دلیل است که فارغ از رمان و داستان، مطالعه یک کتاب تاریخی که با فرهنگ کشور ما گره خورده را توصیه می‌کنم.
 
 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «شاهنامه شاه نامه‌ها» به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها