یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
حميد هامون امروز به سرزمين خورشيد پيوست

صبح امروز پيكر "خسرو شكيبايي" بازيگر فيلم هاي برتر اقتباسي تاريخ سينماي ايران با حضور بي نظير هوادارانش از مقابل تالار وحدت به سوي بهشت زهرا تشييع شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در حالي كه ساعت شروع اين مراسم 9 صبح اعلام شده بود اما از نخستين ساعات صبح محوطه تالار وحدت و نيز خيابان هاي همجوار آن مملو از جمعيت شد.

اجراي مراسم را "پرويز پرستويي" بر عهده داشت كه چندين بار با فرياد كشيدن از جمعيت مي خواست تا سكوت و نظم را براي اجراي برنامه رعايت كنند. وي گفت :خسرو شكيبايي رفيق همه بود و ما تنها امروز با اوييم. اما او تا هميشه در دل و ياد ما زنده خواهد ماند. 

پس از رسيدن پيكر زنده ياد شكيبايي و قرائت آياتي از كلام الله، پرستويي متني را قرائت كرد و سپس "حسين بختياري" تصنيف بهار دلنشين را كه از ترانه هاي مورد علاقه شكيبايي بود، خواند. 

بعد از اين تصنيف، "ايرج راد" مدير  اداره تئاتر در سخناني به تمجيد از شكيبايي پرداخت و افزود: او از افتخارات هنر مملكت ما بود و شايد سالهاي سال براي ظهور كسي چون شكيبايي بايد انتظار كشيد. شكيبايي 50 سال به هنر اين مرز و بوم خدمت كرد. 

بعد از سخنان راد، پويا شكيبايي ،فرزند آن مرحوم، در سخناني كوتاه و با تاثر فراوان، از حضور مردم در مراسم خاكسپاري پدرش تشكر كرد و مردم ايران را ملتي مهربان خواند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در سخناني كوتاه شكيبايي را از هنرمنداني خواند كه به عرصه هنر، جايگاه، امتياز  و اعتبار بخشيده‌اند و گفت: من مستقيما از جلسه هيأت دولت به اينجا آمدم و حامل پيام شخص آقاي احمدي نژاد هستم. رئيس جمهور در مورد آقاي شكيبايي گفت جامعه ما تصوير روشني از شكيبايي در ذهن دارد. هنرمندي كه كارهايش در ذهن ملت است. 

همچنين در اين مراسم بسياري از مديران فرهنگي و  هنرمندان در كنار مردم حضور يافتند.

در پايان مراسم پيكر خسرو شكيبايي در ميان اندوه و تاثر مردم به سمت بهشت زهرا و قطعه هنرمندان انتقال يافت.

خسرو شكيبايي در تعداد زيادي از فيلم هاي اقتباسي سينماي ايران بعد از انقلاب اسلامي بازي كرد. وي علاوه بر اين با خوانش شعرهايي از شاعران معاصر به معرفي اين گونه ادبي در نزد جامعه كمك و ياري رسانيده بود.

زنده ياد شكيبايي صبح روز جمعه به علت ايست قلبي در بيمارستان پارسيان تهران دارفاني را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط