چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
سمنان نماینده ایران در رویداد «پایتخت کتاب جهان» شد

سمنان- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور سمنان در رویداد انتخاب پایتخت کتاب جهان خبر داد و گفت: پرونده‌ای برای این منظور به یونسکو ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور سمنان در رویداد انتخاب پایتخت کتاب جهان خبر داد.

وی افزود: پرونده و درخواست حضور سمنان در این رویداد فرهنگی جهانی به طور رسمی در شبکه پایتخت کتاب سازمان علمی آموزشی فرهنگی ملل متحد یونسکو ثبت شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان از ثبت نام رسمی سمنان به نمایندگی از کتاب ایران به رویداد انتخاب پایتخت کتاب جهان در سال ۲۰۲۶ خبر داد و افزود: از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهر سمنان به عنوان نماینده ایران در این رویداد فرهنگی انتخاب شده است.

فلاح با اعلام اینکه مراحل ثبت نام شهر سمنان در این رویداد جهانی تکمیل شده است، اظهار کرد: پرونده و درخواست حضور سمنان در این رویداد فرهنگی جهان به طور رسمی مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم عنوان پایتختی کتاب جهان را نیز کسب کنیم.

وی همچنین درباره نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال حضوری فعال و چشمگیر داشت و مقامات و شخصیت های مختلف داخلی و خارجی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارت خانه، سفیران کشورهای مختلف از جمله عربستان، آفریقایی، افغانستان و … از غرفه استان سمنان بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: آخرین دستاوردهای علمی و خلاقانه سمنان در کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در نمایشگاه معرفی و به نمایش گذاشته شد.

فلاح همچنین بیان کرد: سمنان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران غرفه ای برپا کرد و انواع دستاوردها و نوآوری‌های خود از جمله ربات کتابخوان، کتابخانه دیجیتال را به بازدیدکنندگان معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها