چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
فراخوان انتشار «کتاب‌های شعر بامداد» در سرزمین اهورایی تشریح شد

همزمان با زادروز احمد شاملو و پس از اجرای طرح آنتولوژی شاعران امروز، انتشارات سرزمین اهورایی «کتاب‌های شعر بامداد» را از میان آثار ارسالی شاعران جوان، انتخاب و سپس منتشر می‌کند.

مجید ضرغامی، مدیر انتشارات سرزمین اهورایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: انتشارات سرزمین اهورایی در نظر دارد به منظور حمایت از شاعران مستقل و شناسایی جریان‌های شعری پویا و قابل اعتنا و خلاق در شعر امروز ایران، مجموعه‌ کتاب‌هایی از شاعران فعال در عرصه‌ شعر امروز فارسی را برای اولین بار با بررسی گروه کارشناسان شعر خود از طریق این فراخوان جمع آوری کرده و آثار تایید شده را در فهرست «کتاب‌های شعر بامداد» این انتشارات منتشر کند.
 
وی افزود: گروه کارشناسان شامل آقایان ابوالفضل پاشا، بهزاد خواجات و محمد آزرم است.
معیار انتخاب اشعار، دریافت حداقل دو رای از مجموع آراء کارشناسان خواهد بود.

علاقه‌مندان فرصت دارند که از تاریخ 21 آذرماه 1394 تا 21 دی ماه 1394 به مدت یک ماه آثار خود را به انتشارات سرزمین اهورایی بفرستند. همچنین مدت زمان کارشناسی اشعار از پایان مدت تاریخ دریافت اشعار این فراخوان 40 روز کاری است.
 
ضرغامی ادامه داد: کلیه‌ شاعران باید فایل اشعار خود را با مشخصات درخواستی در شرایط فراخوان به آدرس ایمیل فراخوان: poets@ahoorapress.com ارسال کنند. هر گونه ارتباط و خبر درباره‎ این فراخوان از طریق سایت انتشارات سرزمین اهورایی به نشانی (www.ahoorapress.com) اعلام خواهد شد. از شاعران عزیز تقاضا می‌شود که شعر خود را تنها به ایمیل اعلام شده ارسال کنند. اشعار از طریق ایمیل‌های دیگر انتشارات، ارسال پستی و حضوری دریافت نخواهند شد. هر گونه پرسش و ارسال شعر تنها از طریق ایمیل ذکر شده امکان پذیر است.
 
وی درباره شرایط ارسال شعرهای شاعران توضیح داد: قالب اشعار ارسالی فقط سپید و آزاد باشد. سن شناسنامه‌ای شاعران از سال 1359 شمسی به بعد باشد. در صورت تایید کتاب شاعران و تنظیم قرارداد با ناشر ارایه‌ کپی شناسنامه شاعران به دفتر نشر الزامی است. اشعار ارسالی نباید در هیچ کتاب و یا مجموعه شعری منتشر شده باشند. شاعرانی که شعر می‌فرستند باید تا به حال کتابی منتشر نکرده و یا حداکثر یک جلد کتاب منتشر کرده باشند. حداکثر اشعار ارسالی 50 تا 60 صفحه‌ A4 باشد. در صورت انتخاب هر اثر با تعداد صفحات اعلام شده و بیشتر شدن حجم کتاب از فرم نشر، ناشر مجاز است با هماهنگی مولف از تعداد اشعار کم کند. شاعران توجه داشته باشند چنانچه اشعار ارسالی به فراخوان بیشتر از 60 صفحه‌ A4 باشد از روند کارشناسی کنار گذاشته خواهد شد.                                         
 
ضرغامی اضافه کرد: اشعار ارسالی در یک فایل PDF با خط میترا و سایز 14 باشد. قبل از شروع اشعار و یا نام کتاب، درج نام و نام خانوادگی شاعر به همراه نشانی پستی محل سکونت و تلفن همراه و ثابت و آدرس ایمیل شاعر الزامی است. اشعار ارسالی باید متناسب با قوانین کشوری باشند. در غیر این صورت ناشر مجاز است کتاب ارسالی را از روند ارسال به کارشناسان خارج کند. در صورت تایید چاپ کتاب توسط رای دو به یک، کارشناسان، اسم کتاب با توافق بین ناشر و مولف انتخاب خواهد شد و طرح جلد طبق نظر بخش فنی انتشارات طراحی و انتخاب می‌شود. همچنین هر گونه فعالیت فرهنگی مانند چاپ اشعار در مجلات و روزنامه‌ها، سایت‌های ادبی و آنتولوژی با ذکر مشخصات در ابتدای فایل اشعار (بعد از مشخصات فردی و قبل از شروع اشعار) قید شود. چنانچه تا به حال یک کتاب از مولف منتشر شده باشد نام کتاب، تاریخ نشر و نام ناشر نیز در ابتدای فایل ارسالی اشعار بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها