جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
ابوالقاسمی کتاب «افول اخلاقی دانشگاه» را برای انتشار به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرد

محمود ابوالقاسمی، دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی کتاب «افول اخلاقی دانشگاه» را برای انتشار به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرد.

محمود ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از ترجمه کتاب «افول اخلاقی دانشگاه» نوشته «بوروس ویل شر» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب توسط یک متفکر آمریکایی نوشته شده و کاری تحلیلی درباره تاثیر سکولاریسم و تخصص‌زدگی بر دانشگاه است. امروزه با تخصصی شدن دانشگاه‌ها نگاه جامع‌نگر و کلی‌نگر نسبت به موضوعات علمی از بین رفته است.

دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سکولاریسم موجب شده تا دانشگاه‌ها از مسائل معنوی و دین فاصله بگیرند و در واقع اخلاق هر روز بیش از گذشته افول پیدا کند.

وی افزود: در جوامع غربی نیز همواره رگه‌هایی از دیدگاه انتقادی نسبت به سکولاریسم وجود دارد و اگرچه در آنجا سکولاریسم فرهنگ غالب است اما همواره متفکرانی هستند که دید انتقادی نسبت به این موضوع داشته باشند.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش یادآور شد: قرار است دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این کتاب را تا پایان سال در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

ابوالقاسمی در کارنامه کاری خود تالیف کتاب‌هایی چون «سياست‌گذاري آموزشي(فرايند، مباحث و تأثيرات)»، «نظارت و رهبري آموزشي: رويكردي تحولي»،‌«روش‌هاي تحقيق كمي و كيفي در علوم تربيتي و روان شناسي جلد 1» و «كاوشي نو در حكمت عملي يا اخلاق اسلامي» را ثبت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها