چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
انتشارات تیمورزاده فردا میزبان کتابگردی جامعه پزشکی است

فروشگاه‌های انتشارات تیمورزاده در پی فراخوان احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، مبنی کتابگردی اهالی علم و فرهنگ و هنر 28 آبان همزمان با پنجمین روز هفته کتاب میزبان جامعه پزشکی تهران و علاقه‌مندان حوزه کتاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) احمد مسجد جامعی 18 آبان‌ماه با انتشار فراخوانی از اهالی فرهنگ و هنر و مردم خواست پنج‌شنبه (28 آبان‌ماه)، همزمان با پنجمین روز هفته کتاب، به کتابفروشی‌ها بروند و کتاب بخرند.
 
در بخشی از این فراخوان آمده است: «راه رونق صنعت نشر یا از قفسه کتابخانه‌ها می‌گذرد یا از قفسه کتابفروشی‌ها. امروز دریافته‌ایم که اهمیت کتابفروشی اگر از نشر بیشتر نباشد، کمتر نیست. برای اصلاح وضعیت کتاب و برای تبلیغ و ترویج کتاب باید تلاش کنیم مراجعه به کتابفروشی‌ها افزایش یابد. مراجعه به کتابفروشی‌ها حتی اگر منجر به خرید کتاب نشود، یک فعالیت متعالی و ارزشمند است. امروزه تحقیقات بین‌المللی نشان داده است که بچه‌هایی که در معرض کتاب قرار می‌گیرند، به صرف در معرض کتاب قرار گرفتن در کسب علم و دانش از دیگران موفق ترند.
 
با این همه متأسفانه ما با پدیده تعطیلی کتابفروشی‌ها رو به‌ رو هستیم. اگر کتابفروشی‌ها کم‌رونق شود همه زیان می‌بینیم. کل کشور زیان می‌بیند. آینده ما در گرو رونق امروز کتابفروشی‌هاست. باید همه کمک کنیم که رونق به کتابفروشی‌ها برگردد.»
 
مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیست و سومین هفته کتاب نیز پیش از این، درباره طرح کتابگردی گفته بود: «همه باید با هم کمک کنیم تا دوباره رونق به کتابفروشی‌ها بازگردد. بنابراین هر طرح و ایده‌ای که منجر به رفتن مردم به کتابفروشی‌ها شود، باید مورد حمایت مسئولان فرهنگی و اهالی فرهنگ باشد.» 
 
ارائه تخفیف 28 درصدی، ملاقات و گفت‌و‌گو با استادان، مولفان و مترجمان کتاب‌های پزشکی از جمله برنامه‌های انتشارات تیمورزاده و نشر طبیب بر ای این روز است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها