یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
قدیری ابیانه: با حرف و شعار نمی‌توان مردم را کتابخوان کرد/ کودکان را با خاطره‌نویسی نویسنده کنیم

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و نویسنده گفت: کتابخوان کردن مردم، نیازمند اقدامی عملی است و با حرف و شعار نمی‌توان به این مهم دست یافت.

محمدحسن قدیری ابیانه، نویسنده کتاب «نیمه پنهان مسیحیت» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: وضعیت انتشار کتاب، نسبت به گذشته، بهتر شده است اما ایران دچار معضل «سرانه پایین مطالعه» است که  با شعار و حرف حل نمی‌شود بلکه نیازمند اصلاح عملی است.

وی با بیان خاطرات خود درباره اهتمام به امر کتابخوانی در کشوری مانند «استرالیا» گفت: وزارت علوم کشور استرالیا اجازه تحصیل در چند رشته مانند انرژی اتمی و  کتابداری را به ایرانی‌ها نمی‌دهند و در کتابخانه‌های آنها در حدود چهارصد کتابدار با مدرک دکترای کتابداری به کار مشغول هستند.

قدیری ابیانه با اشاره به اهمیت رشته کتابداری و آرشیو گفت: آرشیو حافظه یک کشور محسوب می‌شود که می‌تواند آن کشور را در مدیریت‌های جهانی راهنمایی کند. کشور بدون آرشیو، مانند فرد دارای بیماری آلزایمر است.

وی به لزوم کتاب‌نویسی در بین جوانان پرداخت و گفت: تحقق این امر در گرو این است که جوانان را از کودکی با «خاطره‌نویسی» آشنا کنیم تا در آینده افرادی نویسنده و کتابخوان بار بیایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها