سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
بررسی مطالعات رايانه‏‌اى علوم اسلامى در جدیدترین شماره «ره‌آورد نور»

پنجاه‌و‌یکمین شماره فصلنامه «ره‌آورد نور» با بررسی مطالعات رایانه‌ای علوم اسلامی و مقایسه روند کتابخانه‌های رقمی در مرکز نور با معیارهای پذیرفته جهانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز کامپیوتر علوم اسلامی نور، پنجاه‌و‌یکمین شماره فصلنامه تخصصی «ره‌آورد نور» با عنوان ویژه‌نامه نظام ذخیره و بازیابی اطلاعات به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه «ره آورد نور» به روند تولید دانشنامه در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و نگرشی بر جایگاه و انواع نمایه سازی در محصولات نور نگاهی شده است: «درآمدی بر وب مفهومی»، «واکنش‌پذیری در محصولات نور»، «مقایسه روند ایجاد کتابخانه‌های رقمی در مرکز نور با معیارهای پذیرفته جهانی» از دیگر مطالب خواندنی این فصلنامه است.

اين مجله كه نخستين فصلنامه تخصصى مطالعات رايانه‏‌اى علوم اسلامى است، به منظور اطلاع‌‏رسانى، آموزش و انعكاس پژوهش‌‏هاى رايانه‌‏اى در زمينه علوم اسلامى از بهمن‌ماه 1377 آغاز به ‌كار كرد و تاكنون 51 شماره را منتشر كرده است. توجه و استقبال دانشوران، محققان و مراكز علمى و فرهنگى از مطالب و عناوين فصلنامه موجب شد تا «ره‏‌آورد نور» به‌تدريج جايگاه ويژه‌‏اى را به‌عنوان مهمترين رسانه اطلاع‌‏رسانى در زمينه انفورماتيك علوم اسلامى به خود اختصاص دهد.

این فصلنامه تخصصی در چهار محور دین، فرهنگ و فناوری اطلاعات، نرم‌افزارهای اسلامی، پایگاه‌های اسلامی و مطالعات اینترنتی و دانش کاربری، به ارائه مقاله می‌پردازد و به مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی نمازی و با صاحب امتیازی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت سراسری در اختیار جامعه علمی کشور قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای اشتراک فصلنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی «ره‌آورد نور» به نشانی  rahavardnoor.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها