چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
افزایش فروش کتاب‌های چاپی و کاهش «کیندل» در انگلستان

با اعلام این‌که از سال 2007 تا کنون سال‌به‌سال به فروش کتاب‌های چاپی افزوده و فروش ابزارهای کتاب‌خوانی «کیندل» کاهش داشته است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب «واتراستون» انگلستان بخش فروش ابزارهای خود را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «ایندیپندنت»، پیش از این تصور می‌شد، آمدن ابزارهایی چون «کیندل» متعلق به «آمازون» و «آی‌پد» شرکت «اپل» پایانی باشد برای کتاب‌های چاپی، با وجود این، بنابر شواهد، دوباره کتاب‌های چاپی توانسته است جایگاه خود را بازیابد تا جایی که بزرگ‌ترین کتابفروشی انگلستان، «واتراستون»، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی «کیندل» را به دلیل فروش پایین از فروشگاه‌های خود جمع‌آوری کرده است.
 
«جیمز داونت»، مدیرعامل «واتراستون» گفته است: «فروش «کیندل» روند نزولی بسیار تندی داشته است بنابراین تصمیم گرفتیم تا فضای ویژه فروش این ابزارها را به کتاب‌های چاپی اختصاص دهیم.»
 
وی افزود: «البته زمانی این ابزارها فروش خوبی داشتند اما این روزها نشانه‌ای از استقبال مردم به آن‌ها وجود ندارد.»
 
«واتراستون» در سال 2012 برای فروش ابزار الکترونیک کتاب‌خوانی «کیندل» به آمازون پیوست تا عرصه ادبیات وارد عصر دیجیتال شود.
 
گفته می‌شود دیگر کتابفروشی‌ها نیز از کاهش شدید میزان فروش ابزارهای الکترونیکی کتاب‌خوانی خبر داده‌اند. «دیوید پرسکات»، مدیر اجرایی کتابفروشی «بلک‌ول» گفته است: «برای نخستین بار است که می‌بینییم مردم برای خرید کتاب‌های الکترونیکی روی خوش نشان نمی‌دهند.»
 
جمع‌آوری کتاب‌های الکترونیک از کتابفروشی‌های انگلستان پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر افزایش 4.6 درصدی فروش کتاب‌های چاپی در 36 هفته آغاز سال 2015 نسبت به زمان مشابه در سال 2014 منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها