سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
انتشار 45 میلیون کتاب توسط آستان قدس رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 45 میلیون اثر در قالب 10 هزار عنوان کتاب انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین معارف اسلام ناب و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه ترویج سبک و سیره حضرت رضا(ع) است گفت: آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین مراکز و نهادهای تولید کننده کتاب و محصولات فرهنگی در جهان اسلام است.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر جهان اسلام تشنه دستیابی به معارف اسلامی است، گفت: آستان قدس رضوی که سرآمد تولید، ترویج آثار و محصولات فرهنگی است باید در این زمینه اقدامات خود را افزایش دهد و با ترجمه بیشتر آثار، تشنگان معارف اهل بیت (ع) را سیراب کند.

وی پرداختن به قرآن و سیره پیامبر اعظم(ص) را جزو مهمترین اولویتهای فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: باید در این زمینه آثار فاخر فرهنگی تولید شود که خوشبختانه موسساتی چون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دارالقرآن الکریم، موزه قرآن، کتابخانه تخصصی قرآن و دانشگاه علوم اسلامی رضوی اقدامات ارزشمندی در این زمینه‌ها داشته‌اند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تولید و اهدای 5 میلیون کتاب و محصول فرهنگی به زائران در سال و چاپ 180 هزار کتاب به زبان غیر فارسی در دهه کرامت را از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط آستان قدس رضوی عنوان کرد.

«کوچه‌های خراسان»، مجموعه صوتی «روایت هشت»، مجموعه تصاویر حرم مطهر «شمس الشموس 2»، «سبک زندگی با نام آئین زندگی»، «نسیم همدلی» با محوریت همدلی و همزبانی از منظر امام رضا(ع) و اهل بیت(ع)، احادیث «بوی بهشت» با محوریت احادیث کاربردی امام رضا(ع) و مجموعه احادیث «خط خورشید4»، از جمله محصولات تولید شده معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی بودند که در دهه کرامت رونمایی شد.

حسینی در پایان افزود: کتاب «مهربانترین»، کتاب «هشت حکایت» با محوریت هشت داستان تصویری از زندگی امام رضا(ع)، کتاب «غریب پیروز» با محوریت پیام رهبری به نخستین کنگره امام رضا(ع) در سال 1984 میلادی به زبان انگلیسی، کتاب «پا به پای آفتاب» و کتاب «حریم نور» از دیگر محصولاتی هستند که در دهه کرامت امسال توسط این معاونت به زیور طبع آراسته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها