جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
نام 3 نویسنده ایرلندی در فهرست فینالیست‌های جایزه 2015 اتحادیه اروپا برای ادبیات

ماری کاستلو، دونال رایان و دیردری سولیوان سه نویسنده ایرلندی هستند که نامشان در فهرست فینالیست‌های جایزه اتحادیه اروپا برای ادبیات / 2015 EUPL Award دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کانون نویسندگان ایرلند اعلام کرد مفتخر است که نام سه نویسنده خود را زودتر از سایر کشورها به عنوان فینالیست‌های رقابت 2015 جایزه اتحادیه اروپا برای ادبیات به شرح زیر اعلام کند:

ماری کاستلو / آکادمی خیابان / انتشارات کانن گیت بوکس / 2014
دونال رایان / قلب بافنده / انتشارات دابل دی ایرلند / 2010
دیردری سولیوان / مخالف کامل / انتشارات لیتل آیلند / 2014

ایرلند یکی از 12 کشوری است که برندگان رقابت 2015 را پشتیبانی می‌کند و قرار است 12 برنده نهایی روز 14 آوریل 2015 در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب لندن معرفی شوند.سپس روز 23 ژوئن مراسم اهدای جوایز 2015 EUPL Award در بروکسل برگزار شود.

هدف از برگزاری این جایزه کانون توجه قرار دادن ادبیات داستانی اروپای معاصر است تا منجر به ایجاد علاقه‌مندی میان فرهنگ‌های اتحادیه اروپا شود.

برنامه اروپای خلاق که در زیرمجموعه نهادهای اتحادیه اروپاست 5 هزار یورو جایزه اهدا می‌کند به این شرط که شایسته جایزه باید روز اروپای بدون مرز تأکید کند، فعالیت فراملی فرهنگی را تشویق کند و منجر به گردشگری در قاره اروپا بین اعضا شود و همچنین نوشته نویسنده باید منجر به گفتگوهای بین فرهنگی میان ملت‌های اروپایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها