یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
استقبال از نمایشگاه کتاب زاهدان به دلیل استقرار آن در داخل شهر

محمدرضا سعیدی‌پور، مسئول غرفه انتشارات ققنوس درباره شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان گفت: قرار گرفتن نمایشگاه کتاب زاهدان در داخل شهر، باعث شده مردم با حضور گسترده در مکانی فرهنگی و امن نیازهای فرهنگی خود را تامین کنند.

مسئول غرفه انتشارات ققنوس در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کیفیت برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: در میان تمام نمایشگاه‌های برگزار شده در استان‌های مختلف کشور، نمایشگاه کتاب زاهدان انصافاً با حضور گسترده و پر شور مردم همراه بوده است.

سعیدی‌پور افزود: با توجه به حضور قومیت‌های مختلف در این استان و وجود مناطق محروم و کمتر رسیدگی شده به لحاظ فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و به ویژه نمایشگاه کتاب، همواره با استقبال مردم این استان همراه بوده است.

وی همچنین درباره چگونگی حضور انتشارات ققنوس در این نمایشگاه توضیح داد: انتشارات ققنوس حدودا با 600 عنوان کتاب در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده که از این میان حدود 80 عنوان چاپ اول هستند. کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه در حوزه‌های تاریخ، فلسفه، ادیان، روانشناسی، پزشکی، رمان خارجی و ایرانی، حقوق  و کودک و نوجوان است و تا کنون بیشتری استقبال از رمان‌های خارجی و کتاب‌های فلسفه و تاریخ صورت گرفته است.

مسئول غرفه انتشارات ققنوس با اشاره به حضور گسترده برادران اهل تسنن در این نمایشگاه گفت: به نظر می‌رسد که در کنار استقبال عمومی از این نمایشگاه، قدرت خرید مردم پایین آمده، اما فعالیت و خرید و فروش در غرفه برادران اهل تسنن به قدری پر شور ادامه دارد که توجه همه ناشران را به خود جلب کرده است.

سعیدی‌پور سعیدی پور درباره خدمات ارائه شده در این نمایشگاه نیز گفت: اختصاص بن‌های الکترونیکی برای خرید کتاب از نکات جالب توجه و رو به پیشرفت این نمایشگاه بوده، اما سقفی که برای این بن‌ها به مبلغ 50 هزار تومان تعیین شده بسیار پایین است و در مواردی تنها هزینه خرید دو کتاب را تأمین می‌کند و فکر می‌کنم که سقف بن‌های ارائه شده در این نمایشگاه حداقل باید 100 هزار تومان باشد.

استقرار محل نمایشگاه در داخل شهر و برقراری امنیت توسط مأموران امنیتی از مواردی است که به استقبال عمومی از این نمایشگاه کمک کرده و مراجعان می‌توانند فضایی امن به تأمین نیازهای فرهنگی خود بپردازند و این موضوع واقعا جای تشکر دارد.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سیستان وبلوچستان به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 23 تا 29 بهمن ماه به مدت هفت روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها