شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
از مقتل‌ بی‌تحریف و زندگی امام کاظم (ع) تا زنان امامان معصوم/ نونوشته‌های مرضیه محمدزاده برای انتشار

مرضیه محمدزاده در تلاش است تا مقتل‌الحسین با تفکیک تحریفات قیام امام حسین (ع)، زندگی امام موسی‌ بن جعفر (ع) و «زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم» را تا سال آینده به چاپ برساند.

دکتر مرضیه محمد‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تألیف کتابی با موضوع «مقتل‌الحسین همراه با تحریفات قیام امام حسین (ع)» خبر داد و اظهار کرد: تاکنون کتاب‌های مقتل بسیاری مانند مقتل ابی‌مخنف، مقتل خوارزمی، لهوف، ارشاد و ... نوشته شده است و در بازار هم وجود دارد. من در تلاش هستم با بررسی این آثار،‌ کتاب‌ مقتلی اصیل تهیه کنم.

وی افزود: در هر کدام از کتاب‌های مقتل اشکال‌هایی دیده می‌شود. روش من به این صورت است که ابتدا همه مواردی را که مقتل‌نویسان در کتاب‌هایشان به صورت‌مشترک نسبت به آنها اتفاق‌ نظر دارند، جدا می‌کنم و با قلم خودم،‌ مطالب را می‌نویسم. بخشی از این کتاب به تحریف‌های عاشورا اختصاص دارد؛ بنابراین در داخل متن کتاب، دیگر به تحریف‌ها اشاره نکرده‌ام. برای مثال، به موضوع‌هایی مانند عروسی حضرت قاسم (ع) و ... در بخش تحریف‌ها پرداخته‌ام.

این پژوهشگر و نویسنده، سیر این مقتل را از درگذشت معاویه تا بازگشت پیروزمندانه اسرا به مدینه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که پیشتر درباره زندگانی امام حسین (ع) کتاب نوشته‌ام، بنابراین تحقیق در این زمینه برایم راحت‌تر است. امیدوارم این کتاب تا عاشورای سال 1394 به چاپ برسد و مورد استفاده علاقه‌مندان قرار بگیرد.

محمدزاده در ادامه به دو اثری که کار نگارش آنها به پایان رسیده است اشاره کرد و توضیح داد: نگارش کتاب «امام موسی‌ بن جعفر (ع)» را به پایان برده‌ام که این کتاب توسط انتشارات «دلیل ما» به زیر چاپ رفته است. در این اثر به زندگانی تاریخی و معرفتی امام هفتم پرداخته‌ام. همچنین در ادامه «زنان پیامبر و  زنان با پیامبر» کتاب «زنان امامان معصوم و زنان با امام معصوم» را نوشته‌ام. قرار است این اثر توسط انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ برسد. امیدوارم این دو کتاب تا زمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها