شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
«غول پرخور» همراه با چند اثر جدید از موسوی‌زاده از راه می‌رسد

سعیده موسوی‌زاده، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، از انتشار مجموعه‌های جدید شعر و داستان برای خردسالان و کودکان مانند «آب و تاب»، «غول پرخور» و «دو لپی» خبر داد.

موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: این روزها منتظر چاپ و انتشار تعدادی از مجموعه شعرهایم برای کودکان و خردسالان هستم. سعی کرده‌ام این کتاب‌ها به لحاظ کیفی کتاب‌هایی زیبا و شایسته مخاطبان پاک و بی آلایششان باشند، اگر چه به‌دلیل شمارگان پایینشان نیاز مخاطب را از نظر کمی برآورده نمی‌کنند.
 
وی افزود: یکی از این آثار، کتاب «آب و تاب» است که به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد. این کتاب از مرحله تصویرگری گذشته و شامل ده تا دوازده شعر برای کودکان دبستانی است.
 
وی ادامه داد: دکمه‌ها، جا دگمه‌ها؛ چادر آبی، چادر سیاه؛ صد حلقه، صد تا دایره؛ آب می‌خورم، تاب می‌خورم؛ دهان من، زبان من؛ گل سرخ، موی سیاه؛ کفش نو، لباس نو؛ تولد من، تولد تو؛ بالا پرید، پایین پرید؛ تو گردوئی من آدم و نه شیر، نه چایی از جمله نام‌های این اشعار است.
 
موسوی‌زاده گفت: علاوه بر این یک مجموعه چیستان را هم به کانون پرورش فکری کودکان برای بررسی سپرده‌ام.
 
وی ادامه داد: همچنین سه کتاب با موضوعات زیست محیطی و چگونگی مصرف انرژی برای کودکان تولید کرده‌ام که دو تای آنها با عنوان «غول پرخور» و «دو لپی» بیش از یک سال است که در انتشارات فنی تهران در مرحله تصویرگری مانده و هنوز منتشر نشده است. سومین مجموعه هم در مراحل اداری و در انتظار قرارداد است.
 
این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان عنوان کرد: همچنین یک مجموعه چهار جلدی از لالائی‌های کودکانه با عنوان‌های لالا ای بره برفی؛ لالا جیک جیک؛ لالا بزغاله‌ام قنده و نی نی جونم لالا داره سروده‌ام. این مجموعه هم حدود یک سال پیش از سوی انتشارات سوره مهر تصویب شده و همچنان مراحل اداری را می گذراند.
 
وی ادامه داد: از پنج مجموعه شعر کودک و خردسال نیز که چند سالی در انتشارات سوره مهر انتظار رسیدن به پیشخان کتابفروشی‌ها را می‌کشید، دو مجموعه آنها به تازگی چاپ شده است.
 
موسوی‌زاده گفت: سه مجموعه دیگرم هم هنوز در انتشارات سوره مهر در صف انتظارند؛ «کیسه خواب کوچک من» که یک مجموعه شعر برای کودکان دبستانی است و مجموعه داستان «ویزویزوی مربایی» شامل پنج داستان منظوم و شیرین برای خردسالان و مجموعه شعر «شکم گنده» با شعرهایی برای خردسالان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها